Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
10 magyar szám, ami nélkül nem volt házibuli a '90-es években

10 magyar szám, ami nélkül nem volt házibuli a '90-es években

// írta: Média Panda - kategóriák: retro, zene, magyar

maxresdefault_2.jpg

Bizony bizony, a 90-es években is legalább úgy őröltek a magyar bulihengerek, mint manapság, és ott is simán előfordult az, hogy fintorgó arccal kiabáltuk az önkéntes DJ irányába: "Jaj ne már, megint ez? Mindenhol ez megy!" Nagyon sok olyan szám van, amiket ma már jóleső nosztalgiával hallgatunk, vagy épp rázzunk a fejünket, hogy mégis hogy lehetett ez régen menő. Most összekapartunk tíz darab ilyet a magyar zenéből.

Jött egy felhő, és Ganxta Zoli reppel rajta

Borzasztó hatalmas partisláger volt ez, minden korosztálynál. És ami az egészre rátette a koronát, az Gangxta Zolee tökéletesen stílusidegen crossovere. Mondjuk tény, hogy a 90-es években rapbetét nélkül nem készülhetett sláger. Migiri-megkaphatod mindenem, ez a tuti.

Gyere és táncold át velem az éjszakát

Nem vagy vagány, nem vagy szép, de egy lány majd hozzád is odalép. Külön kiemelném a rappelő fiatalember szettjét. Igen, akkoriban ezt menőnek könyveltük el. Azért nem volt egy rossz korszak az, amikor kitörő ordítással fogadták ezt a számot minden buliban. Retro bulikon még ma is ez történik vele. Gyere, úgy kérlek!

Várom már, hogy végre itt legyél

A fiúk megígérik, hogy megtalálnak még. Vagy ezerszer. De mentségükre szóljon, hogy érzik ők is, hogy ennyi még nem elég. Egyedül. Jelen sorok szerzője borzasztóan utálta ezt a számot, az egész egy borzalmas nyáltenger ugyanis, és érdekes módon ha manapság felcsendül valahol, tök vigyorogva veszem tudomásul. Az idő minden emléket megszépít. Viszont itt nincs rapbetét, meglepő módon.

Alig fürdőruhában

Úristen, az UFO borzalmasan durván ment akkoriban mindenhol, amikor ha UFO Zsoltit meglátta az ember egy koszorú hölggyel, akkor nem az jutott eszébe, hogy futtatja őket. Ez a szám is és a Napolaj is borzasztó nyári sláger volt, és még ma is kegyetlenül horzsol. Dom-dom-digidom, a szívem nem adom! 

A magyar Backstreet Boys

Amennyi nyálat a magyar tinilányok elfolyattak a Hip Hop Boysra, csoda, hogy nem dagadt fel a Balaton. Úgy szeretném, ha lenne szerencsém... Tudom, nyálas zene, kigyúrt srácok, szerelem, és egybetáncolós koreográfia. Úgy tűnik, ennyi kellett a sikerhez, mert a Hip Hop Boys döbbenetesen sikeres volt, minden létező lány imádta. Éjjel ott várok rád...

Kozsótincs, kozsótincs!

Hihetetlen, hogy Kozsó még ma is töretlenül nyomja. Ennél már csak az hihetetlenebb, hogy mennyiből kihozta ezt a számot: elég egyértelmű, hogy az angoltudása ekkor még nem volt éppen a csúcs, különben nem tolja le ennyire nullába a rímeket. És hát ez a szám a magyar akcentus ékessége szerintem. Bár lehet volt ismertebb száma, de ennek a létezése is rejtély számomra, mind a mai napig. Alszik még a lelkem.

Tied ez a fíling

Ha valakinek volt már szerencséje komolyabb 90-es évek bulihoz, az tudja, hogy amint beindul a Tedd fel a kezed elején a szignál, olyan eszméletlen POKOL szabadul el a táncközönségben, hogy abba még a tapasztaltabb veteránok is beleremegnek. Olyan csatasikítást engednek ki a nők, amilyen utoljára Mel Gibson küldött meg a Rettenthetetlenben. Hihetetlen hatással van a mai napig ez a szám, és lehet is rá veretni végül is. Újra hív egy szó. 

Dőljön le a fal!

Nincs több akadály. Az kötött koreográfiára táncoló popcsapatok egyik legjobbika volt itthon a Fresh, a bugyuta slágerekkel és feszes testű lányokkal. Ehhez képest ezt, amit mostanában tolnak már nézni és hallgatni is sokkal fájdalmasabb, annyira középszer. Zúgjon a vihar...

Na, ki van a házban?

Remélem senki nem gondolta, hogy megússzátok a magyar Scooter nélkül! A Kozmix a házban annyira alapja volt minden bulinak, hogy az hihetetlen. Tiéd az élet, tiéd a tánc... Az egyik legalapabb partisláger volt, és szerintem ha magának a Kozmixnak nem is, de ennek a számnak mai napig töretlen a népszerűsége. Igen, ez lesz ami most neked kell!

Végszó helyett

Nyilván, mivel tízelemű a lista, a magyar bulislágerek száma a 90-es évekből meg közel végtelen, nyilván lesz csomó minden, amit ti hiányoltok róla, de igyekeztem tényleg tíz olyat bepakolni, amit lenyomtak minden buliban. Kivéve Kozsó Bad Manje, nekik voltak sokkal jobban megtolt számaik is, de egyik sem olyan embertelenül borzasztó mai szemmel nézve, mint ez. Úgyhogy itt tettem egy kivételt. Jó szórakozást, jó nosztalgiát! 

26 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manfi 2014.09.14. 13:46:17

Ilyenkor érzem igazolva azt, hogy én már akkor megelőztem a koromat. Nevetségesnek és szánalmasan igénytelennek tartottam őket, egytől-egyig...

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.09.14. 14:48:01

Még mindig jobbak, mint a mai trágyazenék, amiket slágereknek nevezünk. Szar világban élünk jelenleg... :S

Fejesrob 2014.09.14. 14:59:33

Érdekes, mert amikor házibulit nyomtam a zenét, teljesen más számokat kértek.

1. Edda, Tankcsapda, Emberek, Groove House, Ákos A rádiók elég sok gagyit nyomnak rá a fiatalokra, de én úgy láttam, amelyikük valóban hallgatja a zenéket (elég sokuk), azoknál hamar kialakul az igényesség, aminek első jele egyébként az, hogy már nem hallgatják a ker. rádiókat. Rendszeresen eltettem a házibulik listáit, hogy képem legyen mit szeretnek a 16-20 évesek, hát ezek nem nagyon voltak köztük.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.09.14. 15:07:49

ezek a mai napig olyanok, hogy az ember sírva röhög rajtuk. :D:D

Mdavid89 · http://iranynewyork.hu 2014.09.14. 15:15:26

A kilencvenes években kisgyerek voltam, nem tini, ezért nem tudhatom, de nem hinném, hogy ezeket akkor hallgatta bárki is önszántából. Úgy értem, egy házibulin már csak nem kérte ezeket senki, ugye? Nem voltak ezek kurva szánalmas szarok már újként is?

mindenannyi 2014.09.14. 15:34:28

@Manfi: Rendben, akkor te hallgass olyan zenét, amitől már elég sznobnak érezheted magad. :)

A lényeghez: A "tedd fel a kezedet" a halálom. Tényleg. Pedig a 90-esekben voltam tini, Z+-on és Viva tv- nevelkedtem (mert elvették az MTV-t), de ez a szöveg?! Alulmúlhatatlanul értelmetlen. Pedig a Fresh is karcolja, szerencsére sose jártam olyan bulikba, ahol ezt a két "előadót" nagyon erőltették volna.

Tudom, a lista szubjektív, de nekem mégsem teljes enélkül:

www.youtube.com/watch?v=B9pkdtplToM

Na, ezt tényleg minden buliban nyomatták ezerrel.

amit még megtehetsz 2014.09.14. 16:04:28

Ezeket senki nem hallgatta. Nem is értem.
Viszont a "halálamájra" az ment...

Grgabácsi 2014.09.14. 16:22:02

@REMY: Semmivel nem trágyábbak a mai zenék, bár ez a szintinyáladzás már sokkal inkább alábbhagyott. Ha nem is vészesen, de azért elviselhetőbb lett az, ami a rádióból jön. Főleg úgy, hogy nem hallgatom :)

Szabványok 2014.09.14. 16:23:06

Döbbenet!
A tíz szám közül egyetlenegyet sem ismerek, egyet sem hallottam. Pedig a '90-s években még 20 évvel fiatalabb voltam. Valahogy én (és ismerőseim) az ilyen 'bulik'-ban nem voltunk sohasem.
Valami párhuzamos társadalom lehetett, amelyik így 'bulizott'.

Média Panda 2014.09.14. 16:23:34

@mindenannyi: ÓBAZDMEG, óbazdmeg. Mindjárt beülök sírva a sarokba, hogy pont ezt hagytam ki.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.09.14. 16:26:15

nah igen azt hiszem én se jártam igazán rendes házibuliba, meg buliba se

retrodiscóval az a jó, hogy olyan számokat hallgathatok meg újra, amiket régen se szerettem

90-es évek óta kózsó hajtincse is megőszült

@doggfather: annyira nem tudok nevetni rajta, inkább görcsbe rándul a szám

valamint a mostani kommersz se jobb, mint az akkori volt

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.09.14. 16:34:35

bazz amúgy meg élj a mának, és hol vannak a hupikék törpikék slágerek?

az meg teljesen illuzióromboló, hogy menczel gábor hogy frissített

holdkoros · http://holdkor.blog.hu/ 2014.09.14. 16:37:27

@amit még megtehetsz: A "halálamájra" egy másik közeg volt.
Én jártam ilyen buliban is meg olyanban is. Akik akkor "rockerek" voltak szimatszatyorral-bakanccsal-babos kendővel azoknál Junkies, Akela, Tankcsapda meg Beatrice ment. A "technosok" pedig ezeket meg Scootert hallgattak.
Én meg mindkettőre kurvajókat buliztam :D Persze végülis szar zenék voltak ezek, de inkább ezer ilyen, mint ezek a (még inkább) metroszexuális fiatalok a nyammogós zenéikkel.

diszkriminans (törölt) 2014.09.14. 16:51:03

Akkoriban nem gondoltam volna, hogy még ezeknél is rosszabb lesz 20 évvel később a rádióban játszott popzene, de tévedtem.

ledo76 2014.09.14. 19:16:45

Szerintem ez volt a magyar popzene mélypontja. Mondjuk az alter vonal meg pont akkor fénykorát élte, de a mainsteam ma sem sem szarabb ennél. Egyik-másiknak volt hangulata, de zenei produkcióként minősíthetetlenek. Igaz aki ilyen bulikba jár(t) annak a legkevésbé ez számít...

ledo76 2014.09.14. 19:22:16

@holdkoros: A "kemény" rockzene Magyarországon mindig inkább nevetséges volt mint jó. Kevés kivétel volt ez alól, ezekkel egyidőben talán a Tankcsapda. De azóta az is gagyi lett.

Fax 2014.09.14. 19:43:21

10 szar a kilencvenes évekből egy rakáson. Soha nem voltam olyan buliban ahol ezek az igénytelen, ostoba "zenék" mentek... Mondjuk már akkor is kiütést kaptam tőlük és manifeszt sugárhányást, tehát feltehetően elkerültem az olyan pöcegödröket ahol ilyen mocsok ment zene helyett... Kik azok akiknek ez bejött???? Szerintem egy se lett agysebész...

kapusedző 2014.09.14. 21:01:55

Ilyen "slágereket", mint ezek, két szolfézsóra után bárki tud írni. Ez mindegyik borzalmas...

Faby 2014.09.14. 21:22:09

Kozsó féle Bad Manről az IHM paródia ugrott be egyből...

Bármennyire is cikinek tűnnek most ezek a zenék, annak idején, felfokozott bulihangulatban bizony erre tomboltunk, senki nem ment ki, ha esetleg olyan zene jött, amit normál esetben sikítva került el. Voltak persze, akik önérzetesen fújoltak, na ők voltak a bakancsos.szimatszatyros-baboskendős rockerek, akik Garázst halgattak, és hű de keménynek képzelték magukat.

Orsi, (főleg így, Ganxstával), Fresh, Soho Party sztem anno teljesen jók voltak, bulizni. Otthon én sem őket hallgattam.

A Megtalállak még -ről van egy jó kis városi legenda:
Történt egyszer, hogy a válság elején éppen ezerrel ralizott a svájci frank, 220 Ft körül járt, egy vidéki rádióban valaki a kívánság műsorban kérte a Neotontól a 220 felett c. számot, valami ilyesmi ajánlással: küldöm minden frankhitelesnek a következő számot.
Mire válaszul nemsokára valaki kérte a Hip-Hop Boyz -tól a Megtalállak még.. c. számot, küldve az előző gyökérnek, aki a a Neotont kérte.

Akár igaz, akár nem, jópofa történet.

Elmés téveszmés 2014.09.14. 22:17:27

Mennyi fanyalgás...anno jók voltak ezek arra,amilyen igényeket kiszolgáltak.A könnyed,felhőtlen szórakozást,mert fiatal az ember,élvezni akarja az életet...és nem az értelmet,mondanivalót keresi egy mély értelmű dalban...olyan,mint régen a mulatós nóták...mivel nekem régi barátaim voltak,és nem a stílusom alapján választottam,így volt ilyen-olyan bulikhoz szerencsém...üvöltöztem ezeket is,de volt bőven Exploited,Prosectura,meg minden más...lényeg a jó társaság,ami alapja a jó hangulathoz.Na meg a csajok...és némi "üzemanyag" a helyi páleszfőző mestertől...:D
Persze nem vagyunk egyformák,megértem azokat a fiatalokat is,akik egy könyvtár olvasóestjeit hallgatták,hisz kell a kultúra népnek,bizonyára örömmel emléxenek vissza minden tökegyforma pillanatra.

Pierr Kardán 2014.09.14. 22:24:17

Előre is elnézést kérek a vulgáris szövegért, de nem tudom kihagyni :-)

Akik itt fikázzák a 90-es évek magyar slágereit, azok legyenek figyelemmel arra, hogy ezekre a zenékre szo.ta a fa.kamat a későbbi feleségük az Opel Kadettem hátsó ülésén :-))

no wonder 2014.09.16. 14:15:04

"ha magának a Kozmixnak nem is, de ennek a számnak mai napig töretlen a népszerűsége"
Érdekes, azért lépnek fel a mai napig heti szinten több ezer ember előtt...

sélli_ 2014.11.26. 16:10:14

Haha, asszem asok egy jo mely godrot, belebujok es ki sem jovok tobbet az eletben, 10-bol 9re en is ugraltam minden hetvegen. Vicceltek? Tedd fel a kezed? A_L_A_P_MU! :) :) :)
Annyira szar hogy mar jo!Viszont: 20-30 evvel ezelotti zenere kar fanyalogni. Akkor az volt a meno es kesz. Ugyanugy ahogy most nemtudomhirtelen kiert kell megorulni - 20 ev mulva ugyanugy fogtok rajta rohogni mint most ezeken..

Amit hianyolok az Republik Repul a Balna. az is volt minden buliban. Igaz nem disco de minden buliban kotelezo volt...Meg a FourFCLub: Balatoni laz...! Helo!

Rocko- 2015.04.25. 21:50:10

@Mdavid89: eccör gyere már le a nyári talira, és akkor dumázunk egy jaut.

kérdezve a válaszodra: igen, akkoriban ezeket hallgattunk, volt benn egy adag szabadság, nyitottság, alig nyílt ki az ország, öröltünk minden új dolognak, de annyira még nem volt teljes az információáramlás, hogy tudjuk: ezek a maguk nemében nem voltak minőségi dolgok.
ez volt a kor divatja.

StuG in da House 2015.04.29. 20:31:17

Azért a Kozmixnak ez a száma egészen jó kis alap, jó mondanivaló :) Egy igényesebb hangszerelés és még ma is eladható lehetne.

A Splash: Tedd fel a kezed c. szám tudtommal a meleg közösségek egyik magyarországi himnusza és emiatt még nincs elfelejtve.
Nem tudom ez menniyre igaz.

Amúgy én szerettem a 90' éveket, még ha mostanra a zenéje néha nagyon szarnak is tűnik. Amúgy emlékszem hasonló gagyikra nyugatról is. Blümchen: Kleiner Satellit, U96, Captain Jack, Masterboy (a durván lóarcú énekesnővel)...
Bár voltak igazi gyöngyszemek is, amiket a mai napig szívesen hallgatok, mert időtálló, pl. Blackstreet: No diggity
Ne ítélkezzünk, csak emlékezzünk!
süti beállítások módosítása