A négyes metró nagyon szép, ebben minden budapesti egyetért. Viszont az is tagadhatatlan, hogy világszerte sok olyan város van, aminek a metróállomásai igencsak megizzasztják a mi új metrónkat, és szájtátva bámulunk, hogy ja, hát így is lehet? Bizony, így is. Metrók, amiktől eldobod az agyad.
Moszkva, Oroszország
A Slavyansky Bulvar állomás, a moszkvai Arbatsko-Pokrovskaya kék vonalon 2008 óta üzemel.
A Komsomolskaya állomáson nem akármilyen csillárokban gyönyörködhetünk, és csodálatos mozaikokon ábrázolják az orosz történelem fontosabb eseményeit, egészen az 1200-as évekig visszamenőleg.
A Zamoskvoretskaya vonalon, a Mayakovskaya állomás. 1939-ben építették, 34 különböző mozaik díszíti, amik a "Szovjet Ég 24-órája" címet viselik. (Alexander Deyneka művész munkája).
Dubaj, Egyesült Arab Emírségek
Jó, ha valahol van pénz igazán durva metrót építeni, az az Arab Emírségek lesz. És ez meg is látszik a metrójukon. A Burjuman pláza alatt, a Khalid Bin Al Waleed metróállomás még csak 2009 óta üzemel, de már 15 millió utast szállított eddig.
Nápoly, Olaszország
Nemrég újították fel, a Nápolyi Egyetem metróállomása Karim Rashidnak köszönheti egyedi kinézetét.
Az egyes vonalon a Toledo állomás egyike a világ legszebb metróállomásainak.
Washington D.C., USA
Bár Amerikára inkább a funkcionális, mint a szép metrók a jellemzőek, azért vannak jobban sikerült darabjaik. A "Gallery Place" állomás a Kínai negyedben található, és a piros, a zöld és a sárga vonalak találkozása.
Évente nagyjából 32 millió ember fordul meg a Union Stationön, ami 1907-óta Amerika egyik legforgalmasabb csomópontja.
Sanghaj, Kína
A Bund egy kifejezetten városnézésre épült alagút Sanghajban, ami metró helyett inkább olyan, mintha valami karácsonyfában utaznánk.
Kijev, Ukrajna
A Zoloti Vorota állomás 1991 óta szolgálja Kijev polgárait, egyszerre visszafogott, elegáns, és a csillároknak köszönhetően pompázatos.
Lybidska állomás volt a Kurenivsko-Chervonoarmiyska vonal végállomása majdnem 30 évig, mielőtt négy éve tovább bővítették déli irányba.
A Palats Ukrayina állomás 1984 óta üzemel, és ezt az állomást építették meg utolsónak a Kurenivsko-Chervonoarmiyska vonalon még a múlt évszázadban, a bővítés előtt.
Párizs, Franciaország
Az Arts et Métiers állomás az 1994-es felújításakor nyerte el a mai, kifejezetten steampunk formáját, François Schuiten, belga képregényrajzolónak hála.
Pyongyang, Észak-Korea
Bár számos szép állomásuk van, a Yonggwang "Ragyogás" állomás talán a leggyönyörűbb, és legszimbolikusabb: az oszlopok és a fények egy tüzijátékos esti égboltot imitálnak.
Kaohsiung,Tajvan
A Central Park állomás nem meglepő módon a közelben levő Kaohsiung Central Parkról kapta a nevét. Milyen szép napraforgók!
Ez az állomás a 2008-as felújítási program keretében nyerte el mai formáját, a következő évben itt megrendezett világbajnokságra. A Formosa Boulevard legismertebb eleme a "Dome of Light" nevű alkotás, ami a világ legnagyobb üvegből készült műremeke.
Tokió, Japán
Az Iibadashi állomás már 1928-óta szállít utasokat, és az ország alternatív építészeti stílusának egyik legjellemzőbb példájaként emlegetik.
Prága, Csehország
A Flora állomás a felújított A vonalon található, 1980-ban épült, és majdnem 2,6 milliárd forint ment el rá.
A Hradčanská a prágai kastély közelében van (neve is innen származik), a cseh miniszterenlök rezidenciája. A Hradčanská az A vonal legrégebbi állomásainak egyike.
Ahhoz, hogy eljussunk a Náměstí Míru állomásra, Prága és az Európai Unió leghosszabb mozgólépcsőjén kell lemenjünk, ugyanis 52 méter mélyen található az állomás.
Barcelona, Spanyolország
A Drassanes állomás 2007-ben került felújításra, és leginkább úgy néz ki, mintha a 2001: Űrodüsszeia c. film egy színhelye elevenedne meg.
München, Németország
A Westfriedhof állomás az egyik legtöbbet fényképezett turistacsapda az U1-es metróvonalon, ahol a közel négy méteres lámpák egészen kísérteties hangulatot teremtenek.
A Candidplatz állomás szintén az U1 vonal része, és 1997-ben készült el. Az egyik legszínesebb metróállomás az országban.
Az U-Bahn (metró) és az S-Bahn (városi gyorsvasút) találkozik a Marienplatz állomáson, amit 2003 és 2006 között újítottak fel.
Szentpétervár, Oroszország
A város egyik legrégebbi állomása, a Kirovsky Zavod a Kirovsko-Vyborgskaya (1-es) vonal része.
A neoklasszikus márvány és bronz párosítás uralja a Narvskaya állomást, ami 1955 óta szállítja az utasokat.
A szentpétervári metróállomás legrégebbi vonalának egyik végállomása az Avtovo.
Montreal, Kanada
Papineau állomás a zöld vonal részeként színpompás látvánnyal dobja fel a metróra való várakozás unalmas perceit.
Az 1966-ban megnyitott Champ-de-Mars állomás a naracssárga vonalon a Montreali városháza legegyszerűbb megközelítési módja.
A Namur állomást 1984-ben adták át, a fő látványossága egy gemoterikus mintázatú fényszobor, amit Pierre Granche tervezett.
Lisszabon, Portugália
Az 1998-ban átadott Olaias állomás a város piros metróvonalán található, és egyike az első kísérleteknek arra, hogy művészileg értékelhető, minél látványosabb "körítést" építsenek a metrónak.
Stockholm, Svédország
A Solna a város 11-es metróvonalán található, és világszerte ismert - elég ránézni, hogy miért.
Kungsträdgården állomás a stockholmi metró 10-es és 11-es vonalának vége.
Mindenképp említésre méltó még
Old City Hall (New York, USA)
Museum (Toronto, Kanada)
Alisher Navoi állomás (Taskent, Üzbegisztán)
Bockenheimer Warte Station (Frankfurt, Németország)
Plac Wilsona (Varsó, Lengyelország)
Heidelberger Platz (Berlin, Németország)
O'hare állomás (Chicago, USA)
Station Hyllie (Malmö, Svédország)
Canary Wharf (London, UK)
Universidad de Chile (Santiago, Chile)
Expo MRT Station (Szingapúr).
Nem magamtól voltam ilyen okos, erre a forrás.
♔bаtyu♔ 2014.10.31. 17:33:44
Viszont vannak tényleg nagyon attraktívak.
Mister Sz. 2014.10.31. 18:18:07
Manfi 2014.10.31. 18:18:57
Manfi 2014.10.31. 18:20:26
gizmo26 2014.10.31. 18:45:08
Érdekesnek érdekes mindegyik a maga jogán, de ne akarjuk már összehasonlítani azt, hogy melyik múlja felül a másikat, mert értelmetlen.
Ha a cikkíró mégis össze akar hasonlítani dolgokat, akkor javaslom a péniszével játszadozáshoz keressen hímnemű partnereket, aztán sajnálkozzon az eredményen.
v79benno 2014.10.31. 19:33:10
ligeti.comagna.net/atir.html
Itt meg a szabályok vannak összefoglalva:
hu.wikipedia.org/wiki/Wikip%C3%A9dia:Cirill_bet%C5%B1s_szl%C3%A1v_nevek_%C3%A1t%C3%ADr%C3%A1sa
TrollSlayer 2014.10.31. 19:41:40
Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.10.31. 19:45:18
"Kaohsiung,Tajvan" egyedul ez a metro az ami akkor osszehasonlithato a 4es metroval :)))
Kuss, és figyelj! 2014.10.31. 19:54:59
Szopjatok inteernetadót!
samot 2014.10.31. 19:55:20
Talàn elöbb a minimàlbéreket kellett volna összehasonlitani ezekkel az orszàgokkal a metro téma elött!
agent scully 2014.10.31. 19:58:10
Vili Doli 2014.10.31. 20:17:38
Ugye nem gondolod, hogy a 4-es metró tervezői sose láttak előtte külföldi metróállomásokat? Elárulom, még épülőfélben levőt is láttak.
A 4-es metró tervezése mestermunka, kivitelezése profi.
De mindenki tudja, mennyi megkötés van Magyarországon, amihez a tervezőnek alkalmazkodnia kell. Hogy csak egyet említsek: szerettek volna WC-t minden metróállomásra - nem lehetett. A BKV nem akarta.
ComLo 2014.10.31. 20:22:38
Együtt élés 2014.10.31. 20:25:19
Együtt élés 2014.10.31. 20:30:45
ComLo 2014.10.31. 20:31:41
De emellett az is igaz, a Singapore-i MRT kinézetében abszolult nem egy hűű de nagy dolog, gyakorlatilag bármi megelőzi ezen a listán ... VISZONT az általam ismert leglogikusabb, legátgondoltabb, és legfunkcionálisabb metró. És én maradnék annál a koncepciónál, hogy ezek a dolgok fontosabbak mint az építészeti nívó díj \ megálló átlagnál ...
hhh. 2014.10.31. 21:02:54
dukeekud 2014.10.31. 21:05:48
Manfi 2014.10.31. 21:10:01
www.flickr.com/photos/24537522@N06/4623807955/
gizmo26 2014.10.31. 21:17:27
rcfan 2014.10.31. 21:34:43
Hitelből könnyű vagánynak lenni. Viszont valamikor törleszteni kell, akkor kevésbé leszünk vidámak.
randomuser1 2014.10.31. 21:39:13
Vizilabda 2014.10.31. 21:54:06
TBal 2014.10.31. 22:05:39
TBal 2014.10.31. 22:10:30
samot 2014.10.31. 22:17:17
Itt is érvényes: Kivétel erösiti a szabàlyt.
samot 2014.10.31. 22:22:41
Azért Üzbegisztànnal ovatosabb lennék.
Le Orme 2 2014.10.31. 22:30:23
djangyu 2014.10.31. 22:47:27
djangyu 2014.10.31. 22:48:40
Aston Kanál 2014.10.31. 22:54:11
@samot: eggyel tobb ok, hogy odafigyeljenek a kozpenzek elkoltesenel. Te sem hiheted el, hogy ez a 4-es metro tenyleg ennyibe kerult. Egyebkent javaslom, hogy mielott minimalbereket kezdesz hasonlitgatni, vizsgald meg a helyi megelhetesi koltsegeket is. Akkor mindjart nem lesz egy-ket masik, a cikkben szereplo varos tejjel-mezzel folyo Kanaan.
paraszthajszal 2014.10.31. 23:29:37
Összességében nem a 4-es metró lesz Budapest legnagyobb turistalátványossága, de összehasonlíthatatlanul jobb benyomást tesz, mint a 3-as egy-két régebben felújított megállója.
kisf 2014.11.01. 08:25:46
djlashungary 2014.11.01. 09:09:31
nálunk phenjan.
Shoyu 2014.11.01. 09:26:00
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.11.01. 09:52:48
A 4-es metró lassú és rossz a nyomvonal, hiába tervezték évtizedekig. Talán menthető lenne, ha kimenne a Bosnyákig és a 3-as villamos vonalán a Kisföldalattit is kivinnék a Bosnyákra.
Az is komoly tervezési hiba, hogy nincs normális átszállási kapcsolat a Kálvinon és a Keletinél.
2014.11.01. 10:50:11
lacimok 2014.11.01. 14:28:41
lacimok 2014.11.01. 14:33:56
Sátán meg a Jocó 2014.11.03. 14:52:52
Bár mondjuk egy bizonyos létszint alatt fordul elő az állatvilágban, hogy folyamatosan azt köpködik, abba a fészekbe sz@rnak, ahol élnek.
Nem értem, no.
tede 2017.05.07. 13:40:12