Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
17 város, aminek a metrói  kenterbe verik a 4-es metrót

17 város, aminek a metrói kenterbe verik a 4-es metrót

// írta: Média Panda - kategóriák: fotó, nagyvilág, építészet

01_3.jpg

A négyes metró nagyon szép, ebben minden budapesti egyetért. Viszont az is tagadhatatlan, hogy világszerte sok olyan város van, aminek a metróállomásai igencsak megizzasztják a mi új metrónkat, és szájtátva bámulunk, hogy ja, hát így is lehet? Bizony, így is. Metrók, amiktől eldobod az agyad.

Moszkva, Oroszország

be3b33cf5f963412125bece421a2b596_970x.jpg

A Slavyansky Bulvar állomás, a moszkvai Arbatsko-Pokrovskaya kék vonalon 2008 óta üzemel.

c2aa1f50c85ec1a23284e1c4ab0f4e95_970x.jpg

A Komsomolskaya állomáson nem akármilyen csillárokban gyönyörködhetünk, és csodálatos mozaikokon ábrázolják az orosz történelem fontosabb eseményeit, egészen az 1200-as évekig visszamenőleg.

8c96557798424f2ee7a171935ab78969_970x.jpg

A Zamoskvoretskaya vonalon, a Mayakovskaya állomás. 1939-ben építették, 34 különböző mozaik díszíti, amik a "Szovjet Ég 24-órája" címet viselik. (Alexander Deyneka művész munkája).

Dubaj, Egyesült Arab Emírségek

11852bc158f5de0d61bd3523a0f87338_970x.jpgJó, ha valahol van pénz igazán durva metrót építeni, az az Arab Emírségek lesz. És ez meg is látszik a metrójukon. A Burjuman pláza alatt, a Khalid Bin Al Waleed metróállomás még csak 2009 óta üzemel, de már 15 millió utast szállított eddig.

baf84eb23b553e851c2042a2575ec455_970x.jpg

4e6525b230bcfeb69eb23fb7ee9d33f0_970x.jpg

Nápoly, Olaszország

57ec10c3643fb0b10ed5591f0ec87075_970x.jpg

Nemrég újították fel, a Nápolyi Egyetem metróállomása Karim Rashidnak köszönheti egyedi kinézetét.

1f8f25a7526ada0ecdee2fcc3646e0be_970x.jpg

Az egyes vonalon a Toledo állomás egyike a világ legszebb metróállomásainak.

0a8a5cecbb95306dd5e491945e21651a_970x.jpg

Washington D.C., USA

4dca2b181c7d669e5f148261e0a6b0cc_970x.JPG

Bár Amerikára inkább a funkcionális, mint a szép metrók a jellemzőek, azért vannak jobban sikerült darabjaik. A "Gallery Place" állomás a Kínai negyedben található, és a piros, a zöld és a sárga vonalak találkozása.

7d4d82cac6afeaf69e8617b06a09fc3e_970x.jpg

Évente nagyjából 32 millió ember fordul meg a Union Stationön, ami 1907-óta Amerika egyik legforgalmasabb csomópontja.

db2b2bcbfaffe6deb75c59f7dd5b8f4a_970x.jpg

Sanghaj, Kína

62f782715ebfbc2c2e1fe7fecf4dd592_970x.jpg

A Bund egy kifejezetten városnézésre épült alagút Sanghajban, ami metró helyett inkább olyan, mintha valami karácsonyfában utaznánk.

752eab1af247e39c4bebdb3c9e161503_970x.jpg

93c3b568833e33d0e2ff1c7aee0c3147_970x.jpg

Kijev, Ukrajna

675173ff597d40b3028e3fc7ae5c81e2_970x.jpg

A Zoloti Vorota állomás 1991 óta szolgálja Kijev polgárait, egyszerre visszafogott, elegáns, és a csillároknak köszönhetően pompázatos.

c841b98295ae120c17866e23cff2adad_970x.jpg

Lybidska állomás volt a Kurenivsko-Chervonoarmiyska vonal végállomása majdnem 30 évig, mielőtt négy éve tovább bővítették déli irányba.

492bd101439ace5da203e8f02d03a656_970x.jpg

A Palats Ukrayina állomás 1984 óta üzemel, és ezt az állomást építették meg utolsónak a Kurenivsko-Chervonoarmiyska vonalon még a múlt évszázadban, a bővítés előtt.

Párizs, Franciaország

a410eb9078b9b3bc1cf80cf5326c4e71_970x.jpg

Az Arts et Métiers állomás az 1994-es felújításakor nyerte el a mai, kifejezetten steampunk formáját, François Schuiten, belga képregényrajzolónak hála.

313174d70922a63c4b9bc56ebfa108e1_970x.jpg

ab81a47e65f4930bba46e1a0e0d30819_970x.jpg

Pyongyang, Észak-Korea

1cdd2568f05ac14cfcbbc7924036a90d_970x.jpg

Bár számos szép állomásuk van, a Yonggwang "Ragyogás" állomás talán a leggyönyörűbb, és legszimbolikusabb: az oszlopok és a fények egy tüzijátékos esti égboltot imitálnak.

dac43326add1a47fe164fc91f74c1002_970x.jpg

9909e33baa036a099f9d4dbbdc4024dc_970x.jpg

Kaohsiung,Tajvan

f6bdd38fc567e1faee50dfebcb44a556_970x.jpg

A Central Park állomás nem meglepő módon a közelben levő Kaohsiung Central Parkról kapta a nevét. Milyen szép napraforgók!

839f1b5b32d6afb58e64a42a3fd2f591_970x.jpg

Ez az állomás a 2008-as felújítási program keretében nyerte el mai formáját, a következő évben itt megrendezett világbajnokságra. A Formosa Boulevard legismertebb eleme a "Dome of Light" nevű alkotás, ami a világ legnagyobb üvegből készült műremeke.

7c3549c0d13a0edc3ab42fc62768a928_970x.jpg

 

Tokió, Japán

88d12ed7d26c4c5da008b0fee3d25f2c_970x.jpg

Az Iibadashi állomás már 1928-óta szállít utasokat, és az ország alternatív építészeti stílusának egyik legjellemzőbb példájaként emlegetik.

71e10b2abb2597744f8098842dc9aea1_970x.jpg

Prága, Csehország

78dc84cf06c7c84f647043e420a1d950_970x.jpg

A Flora állomás a felújított A vonalon található, 1980-ban épült, és majdnem 2,6 milliárd forint ment el rá.

bc9688636373b3a58538593d17f9d380_970x.jpg

Hradčanská a prágai kastély közelében van (neve is innen származik), a cseh miniszterenlök rezidenciája. A Hradčanská az A vonal legrégebbi állomásainak egyike.

aea8860aaea9d2a66d3cd5e915d50412_970x.jpg

Ahhoz, hogy eljussunk a Náměstí Míru állomásra, Prága és az Európai Unió leghosszabb mozgólépcsőjén kell lemenjünk, ugyanis 52 méter mélyen található az állomás.

Barcelona, Spanyolország

a21e0cd89672f9780fe90a8a8ae3d894_970x.jpg

A Drassanes állomás 2007-ben került felújításra, és leginkább úgy néz ki, mintha a 2001: Űrodüsszeia c. film egy színhelye elevenedne meg.

589eaba15b4a20128ed97bc8c58aea68_970x.jpg

44fde46f3df34715eb8afae99355120c_970x.jpgMünchen, Németország

b87b2729cbec7075d554d96fd9e02fb4_970x.jpg

A Westfriedhof állomás az egyik legtöbbet fényképezett turistacsapda az U1-es metróvonalon, ahol a közel négy méteres lámpák egészen kísérteties hangulatot teremtenek.

1fddeafe2cadd124db7bdc58eed8ea12_970x.jpg

A Candidplatz állomás szintén az U1 vonal része, és 1997-ben készült el. Az egyik legszínesebb metróállomás az országban.

278286c755ea7d702437ecb5f863a39e_970x.png

Az U-Bahn (metró) és az S-Bahn (városi gyorsvasút) találkozik a Marienplatz állomáson, amit 2003 és 2006 között újítottak fel.

Szentpétervár, Oroszország

2e0ef479fe341c475d87e773566695f6_970x.jpg

A város egyik legrégebbi állomása, a Kirovsky Zavod a Kirovsko-Vyborgskaya (1-es) vonal része.

af80967f870ab6b61e2c3812f766f3e9_970x.jpg

A neoklasszikus márvány és bronz párosítás uralja a Narvskaya állomást, ami 1955 óta szállítja az utasokat.

d5dff4adb3bb27fab98b31d57ea6172a_970x.jpg

A szentpétervári metróállomás legrégebbi vonalának egyik végállomása az Avtovo.

Montreal, Kanada

ccd91831c886498d45d2ae0f0ba94cfe_970x.jpg

Papineau állomás a zöld vonal részeként színpompás látvánnyal dobja fel a metróra való várakozás unalmas perceit.

7e8cb19240682843cde776b5c4a7f135_970x.jpg

Az 1966-ban megnyitott Champ-de-Mars állomás a naracssárga vonalon a Montreali városháza legegyszerűbb megközelítési módja.

a40dce3da21a8c43fbecf5291db58a20_970x.jpg

A Namur állomást 1984-ben adták át, a fő látványossága egy gemoterikus mintázatú fényszobor, amit Pierre Granche tervezett.

Lisszabon, Portugália

9dff123a74a078ee72985e26f213a3c1_970x.jpg

Az 1998-ban átadott Olaias állomás a város piros metróvonalán található, és egyike az első kísérleteknek arra, hogy művészileg értékelhető, minél látványosabb "körítést" építsenek a metrónak.

1703d836664e59da24f937209dc9718b_970x.jpg

8885585e206856889845fa99aa6981bb_970x.jpg

Stockholm, Svédország

3de50195158f18a68def4574900720f2_970x.jpg

A Solna a város 11-es metróvonalán található, és világszerte ismert - elég ránézni, hogy miért.

7c87903c7922753a43551d28e5a4c04a_970x.jpg

Kungsträdgården állomás a stockholmi metró 10-es és 11-es vonalának vége.

a44b40530381d6374292afe3b7ffa9f2_970x.jpg

Mindenképp említésre méltó még

ed1a9e91cab8a486d062228f217b1750_970x.jpg

Old City Hall (New York, USA)

a1d17ecf8eb71f9e579616f8a901a5c7_970x.jpg

Museum  (Toronto, Kanada)

a601746debb8f59fb9e7134e9967cbdf_970x.jpg

Alisher Navoi állomás (Taskent, Üzbegisztán)

775eb21adbf9df6b2aafdd66ce7fb8ea_970x.jpg

Bockenheimer Warte Station (Frankfurt, Németország)

5eeb9c143a2e5d9c1560fccc925db269_970x.jpg

Plac Wilsona (Varsó, Lengyelország)

56f1ce61155ba919bef99ff39df7516f_970x.jpg

Heidelberger Platz (Berlin, Németország)

3bd6ee6833bde286ee77ffa6d27e3e1a_970x.jpg

O'hare állomás (Chicago, USA) 

e04ef2f3d0d918eb23a60563c15d11e0_970x.jpg

Station Hyllie (Malmö, Svédország) 

948fac674cf83096782e70c7ca9c918f_970x.jpg

Canary Wharf  (London, UK)

ae62c31884c902c5f53c703bb9f0e002_970x.jpg

Universidad de Chile (Santiago, Chile)

b49473cbac6bab082f8f07331d6a00e1_970x.jpg

Expo MRT Station (Szingapúr).

Nem magamtól voltam ilyen okos, erre a forrás.

41 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

♔bаtyu♔ 2014.10.31. 17:33:44

Van jópár, amelyet simán ver a Bp,-i, pl.d a cseh, vagy akár az É-koreai.

Viszont vannak tényleg nagyon attraktívak.

Mister Sz. 2014.10.31. 18:18:07

Nagyon jól néznek ki. Milyen tágas terek, míg nálunk az egyik legforgalmasabb állomáson a Deák téren ott van egy nyomorult kétméteres peron.

Manfi 2014.10.31. 18:18:57

Sosem fogom megérteni ezeknek a cikkeknek az értelmét. Miért kell negatívan összehasonlítani mással mindent, ami magyar? A faszért nem lehet örülni dolgoknak? Miért nem lehetett volna ezt a cikket úgy lehozni, hogy pl. "Bemutatunk X db izgalmas metrót a nagyvilágból." A fenti stílusok között nem egy van amelyik enyhén szólva is csúnya. Sőt abban is biztos vagyok, hogy ha bármelyik fenti stíluselemet viselné a hazai metró, akkor meg azzal lenne a baj.

Manfi 2014.10.31. 18:20:26

@Mister Sz.: Speckó a 4-es metróról van szó, az pedig igencsak tágas.

gizmo26 2014.10.31. 18:45:08

A cím erőesen félrevezető. Az alapján 30 méteres belmagasságú, napfény világította állomásokat vártam, erre kapok némi belsőépítészetet.

Érdekesnek érdekes mindegyik a maga jogán, de ne akarjuk már összehasonlítani azt, hogy melyik múlja felül a másikat, mert értelmetlen.

Ha a cikkíró mégis össze akar hasonlítani dolgokat, akkor javaslom a péniszével játszadozáshoz keressen hímnemű partnereket, aztán sajnálkozzon az eredményen.

v79benno 2014.10.31. 19:33:10

Tudom én, hogy külön meló, de annyival szebb lenne, ha az orosz/ukrán stb. nevek nem ebben a ronda és esetleges angolos átírásban szerepelnének, hanem hitelesen átírva. Van hozzá egy kiváló kütyü, ami könnyedén átbetűz minden cirillt és még a görögöt is:

ligeti.comagna.net/atir.html

Itt meg a szabályok vannak összefoglalva:

hu.wikipedia.org/wiki/Wikip%C3%A9dia:Cirill_bet%C5%B1s_szl%C3%A1v_nevek_%C3%A1t%C3%ADr%C3%A1sa

TrollSlayer 2014.10.31. 19:41:40

Bár én inkább a funkcionális, mint a szép metróállomások mellett tenném le a voksom, némelyik tényleg jól néz ki. Arts et Métiers állomás, ami leginkább bejön, de az orosz reneszánsz bizáncias burjánzása több mint ízlésrombolás.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.10.31. 19:45:18

@gizmo26: valami igazsag van ebben
"Kaohsiung,Tajvan" egyedul ez a metro az ami akkor osszehasonlithato a 4es metroval :)))

Kuss, és figyelj! 2014.10.31. 19:54:59

Ha Demszky fejezte volna be, most nem vernétek a faszotokat rá, hogy mekkora királyság ez a fos 4-es metró, ugye?
Szopjatok inteernetadót!

samot 2014.10.31. 19:55:20

Ezek az orszàgok enyhén szolva is màs kategoriàba tartoznak ami az anyagiakat illeti!Sok értelme nincs a cikknek!
Talàn elöbb a minimàlbéreket kellett volna összehasonlitani ezekkel az orszàgokkal a metro téma elött!

agent scully 2014.10.31. 19:58:10

@samot: főleg az észak-koreait...

Vili Doli 2014.10.31. 20:17:38

Kedves Cikkíró!

Ugye nem gondolod, hogy a 4-es metró tervezői sose láttak előtte külföldi metróállomásokat? Elárulom, még épülőfélben levőt is láttak.
A 4-es metró tervezése mestermunka, kivitelezése profi.
De mindenki tudja, mennyi megkötés van Magyarországon, amihez a tervezőnek alkalmazkodnia kell. Hogy csak egyet említsek: szerettek volna WC-t minden metróállomásra - nem lehetett. A BKV nem akarta.

ComLo 2014.10.31. 20:22:38

@samot: és üzbegisztán ...

Együtt élés 2014.10.31. 20:25:19

A látványbetonnál és a corten acélnál minden jobban néz ki.

Együtt élés 2014.10.31. 20:30:45

@v79benno: Még olyan nagy ész sem kell hozzá, hogy ha angolul s-nek írják azt az oroszok sz-nek mondják ezért mi is sz-el írjuk. Ugyanez az y ami i , ts az cs stb.

ComLo 2014.10.31. 20:31:41

Az utolsó nem illik a képbe. Egyrészt, az nem földalatti megálló, hanem az MRT egyik föld fölötti állomása. Másrészt, ez az állomás még nincs kész, hamarosan át lesz teljesen variálva, amikor az EW line-on kívül a Downtown line is meg fog itt állni hamarosan.

De emellett az is igaz, a Singapore-i MRT kinézetében abszolult nem egy hűű de nagy dolog, gyakorlatilag bármi megelőzi ezen a listán ... VISZONT az általam ismert leglogikusabb, legátgondoltabb, és legfunkcionálisabb metró. És én maradnék annál a koncepciónál, hogy ezek a dolgok fontosabbak mint az építészeti nívó díj \ megálló átlagnál ...

hhh. 2014.10.31. 21:02:54

"Városnézésre épült alagút"? Vagy csak én nem értem?

dukeekud 2014.10.31. 21:05:48

Jol neznek ki, latvanyosak, de minden nap ilyen vizualis terrorral talalkozni, az talan egy kisse tulzas.

Manfi 2014.10.31. 21:10:01

@Együtt élés: Erre valószínűleg a németek se jöttek rá amikor a Reischtag mellé az új parlamentjüket felhúzták:) Tömény beton és üveg, ötlettelen dizájn, ráadásul mosógépnek csúfolják a berliniek:
www.flickr.com/photos/24537522@N06/4623807955/

gizmo26 2014.10.31. 21:17:27

@Kuss, és figyelj!: Vizsgáld meg a Demszky segglyukát te liberálbolsevista.

rcfan 2014.10.31. 21:34:43

Nem az a baj, hogy a metró nem a világ legszebbje, hanem az hogy Magyarország adóssága 78 milliárd EUR (24 000 milliárd forint). És ezt az adósságot növelte ez az egyébként nélkülözhető építkezés is néhányszáz milliárd forinttal.

Hitelből könnyű vagánynak lenni. Viszont valamikor törleszteni kell, akkor kevésbé leszünk vidámak.

randomuser1 2014.10.31. 21:39:13

ha elötte szétverünk pár templomot alapanyagnak, a szovjet metró nekünk is ment volna :)

Vizilabda 2014.10.31. 21:54:06

Az oroszok adósságát kérhettük volna a 4. metró megépítésére is, de mi vettünk 30 db. Mig 29. et, , amik mára 0 -t érnek. Ehhez is csak gratulálok.

TBal 2014.10.31. 22:05:39

Pyongyangot a magyarok leginkább Phenjan néven ismerik. Mondjuk az is idegen írásmód, by the way érdekelne, hogy miért cseréltük le az egyik idegenül írt nevet egy másikra...

TBal 2014.10.31. 22:10:30

München említése meglepett, az a metró elég funkcionális, nem nagyon mentek a dizájnra, az új állomásoknál valamennyire max. Mondjuk a Westfriedhof állomás tényleg szép, a Candidplatz is, bár azon csak átutaztam egyszer, láttam, hogy színes, de egészben nem fogtam be. Még talán a Münchner Freiheit állomást említeném, de az elég megosztó... annak a különlegessége, hogy az oszlopon a kék csempék úgy vannak megvilágítva, mintha maguk az oszlopok világítanának.

samot 2014.10.31. 22:17:17

agent scully ....ComLo
Itt is érvényes: Kivétel erösiti a szabàlyt.

samot 2014.10.31. 22:22:41

ComLo
Azért Üzbegisztànnal ovatosabb lennék.

Le Orme 2 2014.10.31. 22:30:23

@Manfi: Igazad van, a cikkíró kiindulópontja beteges. A felsoroltak közül hétben utaztam, de egyiknél sem éreztem azt az érthetetlen áhítatot, amit a cikkíró.

djangyu 2014.10.31. 22:47:27

A poszter azt se tudja mi a fasz az a metro, ha szerinte Abu Dhabiban az allomas utaztatt metrot. Vagy forditson google helyett emberekkel. Szemet egy poszt amugy, ha lesz netado, legalabb beperelhetlek anyagi karert.

djangyu 2014.10.31. 22:48:40

Utaztatt utast. Na, ez is a poszter hibaja.

Aston Kanál 2014.10.31. 22:54:11

@Manfi: mert Magyarországon minden valahogy dragabban épül (lasd meg: autopalyak), de annak a rengeteg plusz koltsegnek nincs latszatja. Azt gondolnad, hogy ennyi penzbol valami ennel is komolyabb jon letre. Egyebkent az marhara igaz, hogy pl. azert, mert pl. Londonban van 10 fasza allomas, attol a tobbi 140 meg erosen lepattant.

@samot: eggyel tobb ok, hogy odafigyeljenek a kozpenzek elkoltesenel. Te sem hiheted el, hogy ez a 4-es metro tenyleg ennyibe kerult. Egyebkent javaslom, hogy mielott minimalbereket kezdesz hasonlitgatni, vizsgald meg a helyi megelhetesi koltsegeket is. Akkor mindjart nem lesz egy-ket masik, a cikkben szereplo varos tejjel-mezzel folyo Kanaan.

paraszthajszal 2014.10.31. 23:29:37

Az itteni megállók többsége tényleg lepipálja a 4-es metróét, de bizonyos szögekből van ott is egy-két megálló, amiről nagyon előnyös fotókat is lehet készíteni.

Összességében nem a 4-es metró lesz Budapest legnagyobb turistalátványossága, de összehasonlíthatatlanul jobb benyomást tesz, mint a 3-as egy-két régebben felújított megállója.

kisf 2014.11.01. 08:25:46

Én minden esetre köszönöm a képeket, pontosabban az összeállítást...:))

djlashungary 2014.11.01. 09:09:31

pyongyang = phenjan.
nálunk phenjan.

Shoyu 2014.11.01. 09:26:00

Tok jó a poszt. A magyarkodóknak üzenem, hogy ne a címet tessék nézni, hanem a fotókat, én is azt szoktam, mert az érdekesebb. Az orosz opera jellegű metróállomásokat sosem értettem, a csillár sem illik szerintem metróállomásra, de vannak közöttük igazán gyönyörűek is. Ja és ami a 4-es metrót illeti, én nagyon szeretem, szinte minden nap használom, nekem úgy szép ahogy van, más stílus, nekem nem tetszene, ha csili-vili lenne és sem a többi budapesti metróvonalhoz, se a megálló környékéhez nem illene, ez így jó minimálban, azért lássuk be, pl. a Rákóczi tér megállónál igen nevetségesen mutatna egy aranyozott, barokk, csilláros megálló. Köszi a válogatást!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.11.01. 09:52:48

A 4-es metró szép, kivéve az igénytelen látszóbeton részeket.

A 4-es metró lassú és rossz a nyomvonal, hiába tervezték évtizedekig. Talán menthető lenne, ha kimenne a Bosnyákig és a 3-as villamos vonalán a Kisföldalattit is kivinnék a Bosnyákra.

Az is komoly tervezési hiba, hogy nincs normális átszállási kapcsolat a Kálvinon és a Keletinél.

2014.11.01. 10:50:11

4-es metróval az a baj hogy teljesen hasztalan útvonalon jár, a cigányok fellegvárát és a budai panelvidéket köti össze, ezek között meg senki sem akar igazán utazgatni.

lacimok 2014.11.01. 14:28:41

@Együtt élés: Neked könnyű, Te dícsérheted ezeket. De képzeld csak el, ha pl Orbán Viktor megdícsérte volna ezeket az állomásokat, mindenhol címlapra kerül, hogy már megint a diktatúrákat isteníti, és jöttek volna az aggódó cikkek, hogy Magyarország megint milyen társaságba kerül.

lacimok 2014.11.01. 14:33:56

Bocsánat, hibás volt a referencia, természetesen az észak-koreai és üzbegisztáni példák felvetőjének válaszoltam:)

Sátán meg a Jocó 2014.11.03. 14:52:52

@Manfi: pontosan erre gondoltam én is - ha meg tovább csicsáztuk volna a 4-es metrót, akkor meg az lenne a baj.

Bár mondjuk egy bizonyos létszint alatt fordul elő az állatvilágban, hogy folyamatosan azt köpködik, abba a fészekbe sz@rnak, ahol élnek.

Nem értem, no.

tede 2017.05.07. 13:40:12

Mi van itt? Orbán neve eddig csak egyszer hangzott el. Le vannak lassulva a ballib kommentelők.
süti beállítások módosítása