Ma mutatták be a várhatóan jövő áprilisban induló közösségi kerékpáros közelekedés alapjait lefektető BuBi-t, az a budapesti kölcsönbiciklik rendszerét. Tekintsünk el attól, hogy ezt sikerült egy az Interpol által körözött személlyel, Hernádi Zsolttal megtenni. Marketing szempontból sem annyira szerencsés, de Tarlóst ez nem zavarta. Tekintsünk el attól, hogy a bicikli gedva ronda, és első ránézésre van rajta három-négy MOL matrica. Tekintsünk el attól, hogy a program jelentős késésben van, és hogy leginkább csak azért sikerült bele életet lehelni, mert az Unió pénzeli a megvalósítás javát, és ők annyiran nem örültek a töketlenkedésnek. Tekintsünk el mindentől.
Ez egy szép projekt, egy olyan projekt, amire büszkének lehet lenni, amitől Budapest kicsit életőbb várossá lett.
Amitől egy pillanatra úgy érezhette magát az ember, mintha egy európai színvonaló nagyvárosban élne. Ki lehetett húzni a mellényt egy kicsit, hogy igen, végre valami, amire lehet büszkének lenni. Kicsit nehezen indult meg, kicsit macerás volt a megvalósítás, de úgy néz ki meglesz, a miénk lesz, jó lesz. Egy fél napra bárki büszke lehetett arra, hogy budapesti. Egy fél napra Tarlós István szimpatikus ember, szimpatikus főpolgármester volt.
Aztán kinyitotta a száját.
Nem, az nem lehet, ugye? Senki sem képes arra, hogy hónapok, sőt évek munkáját tolja el egyetlen nyílt levéllel. Az még a magyar politikában sem sikerülhet, mert azért az nagy mutatvány lenne. Hát, Tarlós megcsinálta. Keményen. Szépen összeszedte a BKK-nak egy nyílt levélbe, hogy miket kifogásol Budapesten. Tetszető levélke. Az ember elolvassa, és legszívesebben beleverné a falba a fejét. Aztán drága főpolgármester feje után a saját fejét is. Mert egy európai nagyváros, né, bocsánat, főváros fő-fő-főpolgármestere már csak nem gondolhatja komolyan, hogy az autós forgalomnak kell alárendelni egy város _teljes_ közlekedését?
És de. Itt a levél. << klikk
Beszartok. Tarlós István buszsávokat írtana ki a föld színéről, szájba rúgná a biciklisek minden térnyerését, és nem érti, hogy a jelzőlámpák miért nem az autósok menetrendjéhez vannak hangolva, és miért pont mondjuk a villamosokéhoz? Hogy mi van?
Minden civilizált, nyugati, vagy nyugati színvonalat megcélzó város vezetése felismerte, hogy a dugót megszüntetni, a közlekedést egyszerűbbé tenni, a szmogot csökkenteni CSAK úgy lehet, ha az embereket finoman a tömegközlekedés, urambocsá a kerékpáros közlekedés felé terelgetik, és mindent megtesznek, hogy ez utóbbi kettő minél simábban, minél akadálytalanabbul menjen. Egy fél napig azt hihette az ember, hogy ezt szeretett fővárosunk, Budapest főpolgármestere is érti, ezért jön a bicikliprogram. De nem. A jelek szerint a vicces nevű BuBi csak jól mutat majd a következő kampányban, de aztán ennyi, csókolom. Tessék oszolni, főleg az úttestről. Az az autósoké, cicabogár!
Az ominózus levélben arra hivatkozik, hogy Budapest 20-30 éves lemaradásban van más, Nyugat-európai városokhoz képest, úgyhogy nem lehet csak úgy nyakra főre buszsávokat fenntartani, meg bicikli utakkal viccelődni. Mit képzeltek ti magatokról?
Igazából lehet a megoldás nem az lenne, hogy ami jól működik, abból vegyünk vissza, hanem talán arra kéne rágyúrni, ami a problémás. Lehet nem kéne szájbarúgni a más városokhoz képest még mindig gyerekcipőben járó tömegközlekedési, meg kerékpáros kultúrát csak azért, hogy az autósok marginálisan kevesebbet szívjanak. Hanem fel kéne gyúrni a BKV járatait olyan szintre, hogy sokkal, sokkal többen válasszák a buszt, a metrót, a villamost, a hévet, a trolit, a bármit. Ne azért válasszák, mert muszáj, hanem mert jobb szolgáltatást nyújt. Hogy ne azért üljenek autóba, mert a busz, a metró, a villamos, a hév meg a troli kigyullad, büdös, mocskos, húgyszagú, késik, a megállója meg úgy néz ki, mint egy lerobbant szeméttelep. Hanem azért, mert kultúráltabb, olcsóbb, kényelmesebb közlekedési forma, mint autóval bolyongani., hogy vajon merre van parkoló, van-e üres hely, a kurva dugó, a sok mazsola, meg minden macera, ami a fővárosi vezetéssel jár. És akkor jobb lenne, mindenkinek. Tényleg.
OkoskaTo:rp 2013.11.07. 11:36:21
aegithalos 2013.11.07. 11:41:29
Mi a baj peldaul a 4-es ponttal? Nem azt mondta, hogy ne legyenek bringautak, hanem azt, hogy esszeruen. A forgalomtechnika az nem autosbaratot jelent. Mint ahogy a piroshullam se a termeszetvedelemrol szol, hacsaknem elektromos autod van vagy start-stop automatikas.
Tevedesek elkerulese vegett: nem szeretem Tarlost es bringas vagyok. Es Budapesten elek.
fighting 2013.11.07. 11:51:17
2013.11.07. 11:52:05
harasta 2013.11.07. 11:59:30
A tömegközlekedéssel a a baj, hogy nem hatékony. Nem mindig oda megy ahova menni akarok, akkor is megy busz, ha nem ül rajta senki. Sőt, ha kissé távlatokban gondolkodunk hamarosan itt vannak az alternatív hajtású autók amik zéró emisszióval sokkal környezetbarátabbak lesznek, mint a kályhacsövön kormot okádó elavult BKV-s buszok.
Én kedvelem Tarlóst és egyetértek vele, ha a problémákat akarja megoldani és nem ködös elveket követ.
Don Quixote de la Ferko 2013.11.07. 12:01:11
dr Smittpálelnökúr 2013.11.07. 12:02:19
De mintha a biciklisek is fikáznák a bicikliutak egy elég jelentős részét, mondván nekik nem felelnek meg valamiért. tarlós nem azt írta, hogy ne legyenek bicikliutak, hanem azt, hogy azok ésszerűek legyenek. Nekem ez azt jelenti, hogy ott legyenek, ahol használni is fogják azokat (nem 2 fő/nap) és olyanok legyenek, hogy használni akarják azokat.
A zöldhullám autókra visszaállítása azért szükséges, mert a villamosokra állított lámpák semmilyen érzékelhető változást nem hoztak a tömegközlekedésben, de állandósították a dugókat. A dugóban pedig az autók pöfögnek. Sokat, nagyon sokat pöfögnek, feleslegesen.
Egyébként közlekedjen biciklivel mindenki, aki azzal akar közlekedni. Azonban aki erre akar MINDENKIT kényszeríteni, az vagy tizen-huszon éves kölökgólya, akinek egyetlen gondja, hogy hova menjen piálni este (ezzel nincs gond, én is ezt csináltam anno), és el sem tudja képzelni, hogy valakinek hány különféle okból nem alternatíva a biciklizés, vagy egyszerűen idióta.
Azt pedig, hogy a posztoló szerint mitől lenne jobb mindenkinek, szerencsére mindenki pont leszarja.
Wagem 2013.11.07. 12:07:32
És még be is intett.
A II.világ háború nem okozott akkora károkat fővárosunknak,mint ez az ótvar szadeszos féreg.
Don Quixote de la Ferko 2013.11.07. 12:13:34
És a nagy rühellés közben ne felejtsük el megemlíteni, hogy az autós zöldhullámot Tarlósfüggetlenvagyokelvtárs külön parancsára állították át a villamosokra, tehát nem kicsit hányadék a pasas, ahogy mindenkiről azt hiszi, hogy olyan memóriatörölt agymosott barom mint a hívei.
2013.11.07. 12:15:30
Ezek közt van nyilvánvaló baromság és ésszerű javaslat is. Bár kettejük kapcsolatának ismeretében egyértelműnek tűnik, hogy ez egy személyes bokszmeccs, nem elsősorban szakmai vita.
Média Panda 2013.11.07. 12:17:55
Van két gyereked, az egyik hazajön egy csupa négyes bizonyítvánnyal, a másik egy csupa kettessel. Mit fogsz csinálni? Rászólsz a jobban tanuló gyerekedre, hogy "Petikém drágám, kicsit vegyél már vissza inkább a tanulásból, mert a Sanyának nagyon szar, hogy ő csak kettest tud írni"? Esetleg elveszed a játékait, mert jól tanult?
Nem, nekiülsz korrepetálni a butábbik gyereket te, vagy fogadsz hozzá különtanárt. De nem azt bünteted be, amelyik jobban tanul.
Lencsés István 2013.11.07. 12:18:40
A főpolgármester megszólalásától még európaibb lett .
♔batyu♔ 2013.11.07. 12:18:54
A blogerra pedig jellemző, hogy még elénk sem tárta a levelet, feketíti Tarlóst. A "körözött" Hernádi Zsolt... Mégis mi a lófaszt csináljon, mondja azt, hogy fizesse inkább a blogger a MOL helyett 3 év üzemeltetésének a felét?
"Ronda" a bringa. Miért, mert neked nem tetszik? Egyébként ezeket a bringákat direkt festik valamilyen rikító színre, mert nem a te ízlésednek kell megfelelnie, hanem messziről is észre kell venni őket.
2013.11.07. 12:19:18
♔batyu♔ 2013.11.07. 12:21:07
Te vagy memória törölt ostoba barom, mert neked úgy volt jó Demszky, ahogy volt. Lényeg, hogy libsi legyen.
igazmondojuhasz 2013.11.07. 12:25:09
Ha lenne normalis lamparendszer, ha nem lennenek az utak, hidak szetverve, talan mindenki gyorsabban atjutna a varoson es nem lenne ekkora szennyezes. Ha lenne europai szintu elektromos toltorendszer, adocsokkentes elektromos autora hidd el, en is inkabb azzal jarnek a biciklisek laban.
Medgar 2013.11.07. 12:26:51
turulpina 2013.11.07. 12:29:28
holmsz (törölt) 2013.11.07. 12:29:41
akakukk 2013.11.07. 12:31:06
Calepinus 2013.11.07. 12:32:44
hamisnero 2013.11.07. 12:34:33
Reggie 2013.11.07. 12:37:57
♔batyu♔ 2013.11.07. 12:38:11
Gera 2013.11.07. 12:38:16
Hannibal ante portas 2013.11.07. 12:39:24
riverman 2013.11.07. 12:42:07
Macskond 2013.11.07. 12:51:52
Ugyanakkor be kell valljam teljesen racionálisnak tünt az amit irt a Tarlós, igy tőlem is kapott egy "strigulát". Jó-jó hogy tömegközlekedés DE _ésszel_ (!).
Tényleg tök felesleges buszsávok vannak.
Mindjárt mondog példát is: Tököly út a Stefánia és a Dózsa Gyögy között.
FULL értelmetlen még soha egyetlen alkalommal nem láttam rajta buszt menni, mert MINDIG kivétel nélkül a szélső autós sávban mennek. Mivelhogy ott vannak a megállók. Normális? Szerintem nem az.
Arra sincs értelmes magyarázat hogy minek is kell ott megtartani a villamos sineket. Miközben alatta fog menni a 4-es metró?
Igenis tudomásul kéne venni hogy az autós NEM ördögtől való, most is több rétegben nyúzzák már róla a bőrt, és ezért legalább azt elvárnák, hogy emberszámba vegyék őket.
Az okos "auto-kiszórítosok" mindig azt felejtik el hogy ha valahol "kiszorítanak" attól nem szünik meg az igény, máshova fog terelődni a forgalom, és nahát mi lesz, dugó! Aztán lehet megint szidni és ott is tiltakozni a "megnövekedett autós forgalom miatt".
A nagykörúti zöldhullámal elért eredmény szerint kb 2(!) perccel lett gyorsabb a villamos?! Ez szinte mérési hibahatáron belül van. Ha 12 percet nyert volna akkor azt mondanám van értelme szivatni az autosokat. 2 percért viszont valóban értelmetlen.
Rwindx 2013.11.07. 13:07:31
Inkább tiltsák ki az autókat a kérdéses utakról, de ne szopassák őket, mert a szopatás extra szmoghoz és balesetekhez, és idegbeteg állatokhoz vezet.
A poszter totál fogalmatlan.
@Macskond:
A Thököly jó példa az értelmetlen buszsávnak, faszán feltartják a forgalmat a buszok, egy sáv meg ott van üresen.
Bálint Anna 2013.11.07. 13:10:33
igazi hős 2013.11.07. 13:11:20
A körúti villamosról: ugye tudod, hogy a Nagykörúton több ember jár villamossal, mint autóval: index.hu/belfold/budapest/2012/02/06/44_millioba_kerult_a_lampaathangolas/
Ha az autósok kétszer annyit szívnak, mint amennyit a villamos nyer, akkor összességében jobban jártak a közlekedők. Egyébként meg bármelyik autós átszállhat villamosra. (Mielőtt visszakérdeznél: szinte sosem járok a 4-6-ossal és autóval is elkerülöm a Nagykörutat.)
otapi 2013.11.07. 13:12:13
Pl. "A közlekedési ágazatok mindegyikének érdekeit arányosan kell figyelembe venni..."
Egy 4-5 éves kimutatás szerint (ráadásul a BUBI kapcsán készült) a közlekedők aránya BP-n kb. 50% a BKV, 25-30% a személyautó, 5-6% a bicikli és a többi gyalogos.
Tehát, ha szó szerint vesszük a szavait, akkor a BKV érdekeit bizony nagyobb súllyal kell figyelembe venni az autósokkal szemben... Trükkös ez a tarlós, látom a sok vér-pistike-autós bedőlt a dumájának :)
Más kérdés, hogy nem közlekedési ágazatok érdekeit kellene figyelembe venni, hanem a BP-en közlekedő _emberekét_.
nemecsek ernő áruló 2013.11.07. 13:14:34
Gera 2013.11.07. 13:15:03
-a busznak át kell sorolni mondjuk két sávot a következő lámpáig és a sok faszkalap nem engedné el
-megszűnik a buszsáv és a sok faszkalap nem engedné be a buszt
igazi hős 2013.11.07. 13:15:49
Gera 2013.11.07. 13:17:46
otapi 2013.11.07. 13:18:10
Ezt már szerencsére rég túlhaladta a kor, mindent meg lehet oldani anélkül is (igen, beteg nagymamát, gyerek- és hűtőszállítást is). Illetve, a Budapestiek többségének bizony sosem volt nélkülözhetetlen autó. Ezt csak a kültelki ingázók, akik pestinek gondolják magukat csak azért mert napi 7-10 órát töltenek itt, találták ki csupán kényelmességből.
Reggie 2013.11.07. 13:18:43
♔batyu♔ 2013.11.07. 13:20:55
Egyébként is rossz szemlélet az, hogy mindenáron főutakon vezetik a bringasávot, mert ott jóval olcsóbb, csak festeni kell.
otapi 2013.11.07. 13:24:05
Kevesebb szmog kevesebb dízelautótól/busztól lesz, meg attól hogy nem fával és szénnel fűtünk.
Gera 2013.11.07. 13:25:08
otapi 2013.11.07. 13:25:50
zöld erdőbe jártam... 2013.11.07. 13:26:03
Szúnyog 2013.11.07. 13:32:16
Anteovin 2013.11.07. 13:36:25
turulpina 2013.11.07. 13:37:14
á, csak nem egy trafikos hazaáruló pribék vagy, azért a nagy elégedettség, komcsi?
Szelid sunmalac 2013.11.07. 13:38:21
Amugy meg London kivul melyik tokom nagyvarosban van dugodij? Ha nalunk lesz, akkor az borlehuzasnak.
___________________________ (törölt) 2013.11.07. 13:49:50
Az emberi élet úgy működik, hogy "csomagok" vannak. Például nem dönthetsz úgy, hogy a fizetésedből jó éttermekbe akarsz járni, de ezt megspórolod azon, hogy nagyon szutyok ruhákat hordasz, mert akkor ki fognak nézni a jó éttermekből. Fordítva sem működik, ha minden pénzed jó ruhákra költöd, és azon akarod megspórolni, hogy a hentesnél tolod be a béláskolbászt, akkor bele fogsz könyökölni a kecsapba és tönkrevágod az öltönyt. Tehát akkor jársz el helyesen, ha lehetőségeidhez képest étkezésedet és öltözködésedet egy a te társadalmi státuszodhoz, helyzetedhez illő, a magadforma emberek között elterjedtnek tekinthető "csomagban" kezeled.
Hasonlóan ehhez, a közlekedés is "csomag". Az öltönyös, laptopot cipelős, napi három ügyfelet meglátogatós középosztálybeli üzletember életmódjának része az autó. Ezer és egy oka van. Nyáron meleg a cucca, télen hideg. Nyakonbasszák az aluljáróban a laptopért. Nehéz a bőrcipőben gyalogolni. Nem mindegy ügyfél van tömegközlekedéssel jól megközelíthető helyen. Stb.
Reggie 2013.11.07. 13:53:34
tavolirokon 2013.11.07. 13:55:12
Szerencse, hogy van jopar franko nemallami bringakolcsonzo is Budapesten.
A Szentendre-Tahitotfalu kolcsonzoparos is otletes.
nemecsek ernő áruló 2013.11.07. 14:07:07
Reggie 2013.11.07. 14:09:41
otapi 2013.11.07. 14:10:42
fehérfarkas 2013.11.07. 14:18:12
Ma már a világon a nagyvárosokban a tömegközlekedést fejlesztik, hogy minél inkább kiváltsák az autóforgalmat.
Még az olyan metropoliszokban is elkezdték az ezredforduló után a tömegközlekedést fejleszteni, mint Dzsakarta (Jakarta), Bangkok, Isztambul, sőt még Rijádban is nagyarányú tömegközlekedési tervet készítettek. Mindegyikben ugyanazért: az autóforgalom csökkentéséért, hogy minél többen válasszák az autó helyett a tömegközlekedést.
És vannak, ahol már most is jól működik a tömegközlekedés: Bécs, München, Brüsszel, London, stb... Jól olvassa Tarlós úr, az a Brüsszel, ami ellen ön és az ön pártja a Fidesz szabadságharcot folytat. Javaslom Önnek, hogy Brüsszelbe látogasson el, és vegye igénybe az ottani tömegközlekedést, és vigye magával a tanácsadóit is, hogy tanulmányozhassák milyen egy 21. sz-i város tömegközlekedése.
Egyébként pedig Óbudán látszik, hogy milyen romhalmazt hagyott hátra kerületi polgármesterként. A kerület egy kis részét felújíttatta és megszépíttette, a többi részén pedig bármikor lehetne egy Jancsó filmet forgatni, és nem kellenének hozzá stúdiódiszletek sem, és stúdióbeli utómunkálatok sem. Ezt nem dicsekvésnek írtam, hanem szégyennek.
bioLarzen 2013.11.07. 14:21:25
bio
Zsoo 2013.11.07. 14:23:17
Szúnyog 2013.11.07. 14:23:24
otapi 2013.11.07. 14:31:25
fehérfarkas 2013.11.07. 14:31:57
Számos nyugat-európai nagyvárosban ezek meg már ki vannak épülve és évek óta jól működnek.
(az USA más, mert ott a városszerkezet is teljesen eltérő - ráadásul, hogy ha valami nem jó az USÁ-ban, akkor ne azt akarjuk lemásolni, hanem azt, ami jó benne)
Ráadásul még az olajgazdag Dubai és Rijád is rájöttek arra, hogy szükségük van jó tömegközlekedési hálózatra és ki kell építeniük azt. Pedig ott van pénz autóra és benzinre, és 10-12 sávos főutak építésére is (jól olvasta mindenki: nem 2x2 sávosak, hanem 10-12 sávos főutak). Mégis a tömegközlekedés kiépítése mellett döntöttek az elmúlt években a város vezetői.
Baluci 2013.11.07. 14:32:05
BSz 2013.11.07. 14:35:54
legalább kevesebb köt'sög között kell majd lavíroznom a két tonna szín vasammal...
De most tényleg, mit nem lehet ezen érten: sok az autó -> kevesebb autó kell a belvárosba -> fogjuk meg az emberek tökét a pénztárcájukon keresztül -> kevesebb autó -> több más (bicikli / bkv)
Ha valakinek ideológia kell esetleg: ugye valóban plusz költsége van a pöstön furikázásnak a vidékhez képest. Még egy bőr miatt meg az urnában tessék reklamálni, adót mindenhol szednek, de a szar helyeken hülyeségre költik...
BSz 2013.11.07. 14:38:07
Ha a Nílus áradnak, akkor azt fogná Vitézyre, az emberek meg helyeselnének, hogy valóban magas a vízszint mióta az a nyikhaj irányítja a BKV-t.
BSz 2013.11.07. 14:40:41
1) akkor fizesse meg a valós költségeit
2) njugaton tudod járnak öltönyben biciklin munkába, mert ott az nem ciki, tudják már, hogy a nagy autón túl is vannak státuszszimbólumok.
BSz 2013.11.07. 14:42:13
Egyébként nem sok nagyobb város van az EU-ban, mint BP.
fehérfarkas 2013.11.07. 14:44:27
Rijád vezetése úgy döntött, hogy a város élhetetélenné kezd válni a túl sok autó miatt, és nem megoldás az, ha mindenhová 10-12 sávos főutakat építenek, hanem inkább egy jól működő tömegközlekedési hálózatot építenek ki. Olyan, amit a vendégmunkások és az öltönyös üzletemberek egyaránt ígénybe vesznek és az autók helyett a tömegközlekedést választják:
www.youtube.com/watch?v=uAZ6MoS4zBk
MarbleC 2013.11.07. 14:52:16
A magyar oktatás csődje, hogy a hülyékkel foglalkoznak és az okosakat hagyják ellenni a padokban és szépen lassan hozzáhülyülnek a csoporthoz, ahelyett hogy tovább fejlődnének.
blah 2013.11.07. 14:55:07
vak komondor is talál szemet 2013.11.07. 14:55:11
Nagykevély 2013.11.07. 14:55:58
Fizetjük a súlyadót. Fizetjük a kötelezőt (benne a "baleseti adóval"). Fizetjük az üzemanyag jövedéki adóját plusz a jövedéki adóval megnövelt ár után az áfát. Fizetjük a parkolási díjat, fizetjük a jármű vizsgáztatásnak költségeit. Fizetjük Európa legdrágább autópálya-matricáit.
Szerintem a valós költségeken jóval többet fizet a magyar autós. Elég, ha csak egy pillantást vetsz a közutak állapotára.
Nagykevély 2013.11.07. 14:57:53
Előbb építsék ki azt a rendszert, utána rögtön leteszem az autót és használni fogom.
Rwindx 2013.11.07. 15:00:18
A vicc nem az amire gondolsz.
@♔batyu♔: Lehet, de a megoldás akor is értelmetlen. a Zuglói vasútnál van egyedül az hogy a megálló az úttest közepén egy szigeten van, mondjuk ott már az autóknak is két sávjuk van.
_most_ 2013.11.07. 15:02:34
Rwindx 2013.11.07. 15:05:28
A biciklizés jó, az autó meg kell, egyik használóját sem kell szopatni feleslegesen (meg szájbarúgni), csak azért mert vannak mélysötét emberek.
fehérfarkas 2013.11.07. 15:09:55
Münchenben teli vannak a járdák öltönyös-nyakkendős bicajosokkal, de a villamosra felszállva is rengeteg öltönyös-nyakkendős embert lehet látni. Brüsszelben meg azt figyeltem meg, hogy még a politikusok és tanácsadóik jelentős része is tömegközlekedéssel utazik.
A buszsávok kialakítása vagy megszüntetése kényes kérdés. De a megszüntetésüket nem ajánlom. Attól még nem lesz kevesebb a busz azokon az utakon. Viszont nagyobb lesz a torlódás, mert a buszok az autók között fognak menni a lassabb sebességükkel, az autók meg a buszokat fogják akadlyozni azzal, hogy feltorlódnak a piros lámpáknál meg a buszmegállók előtt. Vagyis a buszok és az autósok is rosszul fognak járni. Olyan utakon érdemes egybeereszteni a kettőt, ahol nincs jelentős buszforgalom, és az a néhány busz nem zavarja az autósokat sem és vica versa. Ahol viszont jelentős mind az autó, mind a buszforgalom, ott érdemes szétválasztani őket.
Pl. a VII. kerület belső kisutcáiban fölösleges külön buszszávok kialakítása, de a Rákóczi úton viszont nagyon is jó ötlet, hogy ki lett alakítva.
De a Tarlós levelében ez a logika nem érződik. Abban a levélben a totál szakmaiatlanság és dilettantizmus érződik.
komplikato 2013.11.07. 15:10:30
Jogos, de elég sok helyen foglalkoznak ezzel a kirohanásával és volt olyan poszt ahol Tarlós egy másik saját szövegével cáfolták saját maga állításait. Ahhoz is kell tudathasadás, hogy rövid időn belűl ugyan arról a témáról pont ellentétes kijelentéseket tegyen valaki, nem?
blah 2013.11.07. 15:12:29
komplikato 2013.11.07. 15:13:23
Na de majd most, hogy Dr. Oetker megnyert 228 millió forint TANYAFEJLESZTÉSI hozzájárulást! :D
béla a görög (törölt) 2013.11.07. 15:19:09
1) nem tudnak mit kezdeni azzal, hogy tömegközlekedés. Nem értik. Azt sem értik, mi az hogy nagyváros meg közlekedés meg agglomeráció. Nézd meg amíg ellenzékbe voltak addig ugattak a 4-es metro ellen, mondván menjen a felszínen az elővárosi vasútakkal közösen. Most mit csinálnak? Egyidőben nekiállnak felújítani az összes elővárosi vasútat és a menetrendet hozzáigazítják a késésekhez. A normál menetrendek nem képesek betartani. Képzeld el ha még ezen felszíni metro is menne. Egyidőben állnak neki az 1-es és 3-as villamos felújításának. Gyakorlatilag úgy szétbarmolják a tömegközlekedést, hogy ihaj. És mikor fejezik be? Állítólag 2 év múlva. És addig mégis mit csinálnak? Többet piszmognak a felszínen mint demszky a föld alatt. A 4-es metrót is már rég be kellett volna fejezni ehelyett pereskedtek meg idétlenkedtek.
2) a bicikliről azt hiszik úri huncútság egy városban.
3) Minden ilyen projekt csak azért érdekli őket mert az EU finanszírozza őket - utálni utálják az EU-t, de a pénzét szeretik.
4) Dugódíj -> 1) autóst érinti 2) parkolókat kéne csinálni 3) tömegközlekedést kéne csinálni
Rwindx 2013.11.07. 15:24:25
Marhaság amiket ideirkálsz.
A levélben nem az tömegközlekedés van szembeállítva az autósközlekedéssel, hanem értelmetlen, élhetetlen helyzetek feloldását kezdeményezi.
Ha azt mondom a péknek hogy a kenyér héja ehetetlen mert meg van égve, abban milyen külön logikát meg milyen szakmaiságot vársz? A pék dolga hogy az észrevételek alapján "szakmaisággal" kezelje a problémát, nem én fogom neki megmondani vedd vissza a naftát 50C-vel a kemencében b+!
"Meg kell szüntetni néhány indokolatlan vagy nagy közúti hátrányt jelentő buszsávot"
Mit nem lehet érteni ezen, mi ebben a logikátlanság vagy dilettantizmus?
Úgy fogalmazol mintha le akarná dózeroltatni az összes buszsávot a buszokat trolikat, villamosokat el akarná adni ócskavasnak.
Értelme van-e? Nincs.
Rwindx 2013.11.07. 15:26:46
jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2013.11.07. 15:32:07
ComLo 2013.11.07. 15:40:46
Jakarta és Budapest tömegközlekedését, még csak egy mondatban sem említeném. Úgy is mondhatnám, könnyű ott tömegközlekedést fejleszteni, ahol gyakorlatilag nincs. De a lényeg hogy egy 8 milliós 3. világbeli város tömegközlekedési problémáit, nagyon nem kéne Budapestéhez hasonlítani. Egyébként nekik is van 4-es metrójuk félig megépült magasvasút személyében, és egész más problémákra kell megoldást találniuk (pl hatalmas nagyon szegény rétegek, akik nem igazán fizetnének a tömegközlekedésért).
Végül oda jutottam, hogy a felhozott összes példa lehet hogy önmagában jó, de minden esetet külön külön kell vizsgálni. Nem lehet minden várost, minden közösséget ugyanúgy kezelni.
spqr1 2013.11.07. 15:43:44
Tudomasul kell venni,hogy Budapest 2m lakosu,ehhez meg hozzajon az aglomeracio.
Elhiszem en,hogy Amszterdamban kurva jol lehet biciklivel kozlekedni,de az egy 700.000-es varos. Ehhez hozzajon a sok ostoba zoldfeju,aki mindig keresztbe tesz az eszaki korgyuru befejezesehez. Tehat,aki Gyor felol jon Vac fele, az vagy atmegy a varoson, vagy 60 km-t kerul az M0-as meglevo szakaszan. Normalisak vagytok????
Budapest nagyon kozlekedheto lenne,csak nem kene a felujitasokat annyi ideig huzni. Pl., mint a negyes metrot... Keleti, Gellert..., nem kene egyszerre ket hidat lezarni es el kene gondolkodni az also rakpartok egyiranyusitasarol. Igy van ez Becsben,Parizsban,Moszkvaban is.
Azt akarjuk,hogy ozonljenek a turistak,legyen mindenhol butik,etterem,kavezo.
En ebben a szegmensben vagyok erdekelt es az idegroham kerulget,hogy a belvarosban se szallitani,se megallni nem lehet. Akkor szerinted ki a tokom fogja kiszolgalni ezeket az egysegeket? Vagy talan maguktol mukodnek a boltok?
Szúnyog 2013.11.07. 15:56:15
igazi hős 2013.11.07. 16:01:39
2013.11.07. 16:11:00
Nagyon pontatlan a munkában és nagyon lusta.
De jó, hogy kirúgták a mocskot! De jó, hogy magyar ember a főpolgármester!
Isten áldjo Tarlós úr, még vagy 16 évig!
Reggie 2013.11.07. 16:20:41
Azt irtad ettol lesz kevesebb szmog. Pedig nyaron ettol nem lesz kevesebb, tehat olyan altalanos alakban, ahogy irtad, a kijelentesed nem igaz.
Cinkes 2013.11.07. 16:21:57
nemecsek ernő áruló 2013.11.07. 16:27:25
zsoci 2013.11.07. 16:29:00
Ehhez képest ez a biciklielmebaj teljesen értelemtlen.
otapi 2013.11.07. 16:34:20
"Kevesebb szmog kevesebb dízelautótól/busztól lesz..."
Don Quixote de la Ferko 2013.11.07. 16:38:35
Baromarcú, láthatóan nem fogtad fel, így megismétlem.
Az pattog a rossz zöldhullám miatt, aki miatt így van beállítva. Mindezt teszi azért,mert a hozzád hasonló agyhalottak ilyenkor is csak Demszkyzni tudnak és éltetik azért, mert hülye volt, és a takonygerincű nem beismeri, hanem úgy állítja be, mintha más tehetne róla.
Örülök, hogy segíthettem.
szása 2013.11.07. 16:39:40
Don Quixote de la Ferko 2013.11.07. 16:41:27
Miután elég sokat járok azokon az utakon, amit tarlós elvtársad sem Óbudán, sem Budapesten nem javított meg, így ugye nem gond, ha kiröhöglek?
Don Quixote de la Ferko 2013.11.07. 16:43:40
A korábban induló busz nagyon sok helyen azért kap korábban zöldet, mert ha nem indul előbb, akkor nem tud sávot váltani a balra kanyarodásához, és garantáltan akadályozza a forgalmat. Ha tarlósnak ez nem tetszik, akkor talán üljön fel arra a buszra néhányszor, aztán rájön, mit miért találtak ki.
spqr1 2013.11.07. 16:47:02
Lassuk kik is akarjak ezt a kiszoritosdit jatszani a varosban
-a biciklisek,
-a sarokra gyalog dolgozni jarok
-a keklampaval kozlekedo politikusok
-a rendorok,taxisok,akik a buszsavban kozlekednek
-az otodik kerulet lakosai
Saccold meg az kb. hany ember?
Saccold meg a dugoben hany milliard ft eg el?
Saccold meg a kisett munkaido mennyi kart okoz az orszagnak?
Talald ki, a dugoban autozok miert nem teszik le az autojukat?
Don Quixote de la Ferko 2013.11.07. 16:47:58
Van egy rossz hírem. Az ő keze volt az, aki vezérelte, ugye nem gond, hogy elmondtam az elfeledett valóságot? Éljen Tarlós? Agymosott barom.
Don Quixote de la Ferko 2013.11.07. 16:50:18
Don Quixote de la Ferko 2013.11.07. 16:52:57
Amikor beállíttatta a villamosoknak szóló zöldhullámot, nagyon sokan elmondták neki, hogy semmi értelme, mert az a 20 másodperc amit a villamos a teljes vonalon hoz, az semmit sem ér. Ennek ellenére erőből megtette, most, hogy 3 évig leszarta, de jön a választás, be akar vágódni a sok agymosott hülyénél akiket eddig szopatott, és mint látható könnyű dolga van, hiszen ennyi idióta csak ebben az országban van.
spqr1 2013.11.07. 16:55:05
Biztos o volt az es nem Vitezy? Vitezy talalta ki a buszsavot is a Budaorsi uton,amitol Fehervarnal tartott a sor.
Don Quixote de la Ferko 2013.11.07. 16:57:30
Kotorj utána. Biztos ő volt.
"Tarlós István főpolgármester elrendelése nyomán 2011 májusában Budapest húsz nagy forgalmú útvonalára vonatkozóan dolgozott ki intézkedési tervet a Budapesti Közlekedési Központ és a BKK Közút a jelzőlámpák áthangolására és a zöldhullámok fejlesztésére. 17 csomópontban pedig a jelzőlámpák megszüntetésének lehetőségét vizsgálták a közlekedési szakemberek."
www.bkk.hu/2012/11/2012-ben-is-folytatodott-a-kozlekedesi-lampak-atvizsgalasa/
spqr1 2013.11.07. 16:59:49
Ebbol csak az nem derul ki,hogy a villamosokra ertette, sot az olvashato ki,hogy mar akkor is azt akarta,hogy zoldhullam legyen. Most pont az nincs.
Don Quixote de la Ferko 2013.11.07. 17:02:57
Komám. Lehet, hogy te nem emlékszel, elhiszem, hogy nagy idő a három év, de azért sokan vannak, akik emlékszenek az első alakításai egyikére, amivel átszabatta a körút lámpáit, hogy a villamosoknak mindenhol előnye legyen. Ez van, tudom, hogy kellemetlen, szedj Cavintont, igény lenne rá.
Don Quixote de la Ferko 2013.11.07. 17:06:43
Makkasz 2013.11.07. 17:27:19
BKK kiserletezik, rengeteg kart, fajdalmat, folosleges szivast okozva (lasd buszsav kiserlet osztyapenkonal).
Nem az elvekkel van baj, bar a posztolo altal dogmava silanyitott elvekkel nagy baj van, hanem a tehetsegtelenseggel, a tervezes nelkuliseggel, osszahangolatlansaggal.
Van akinek jo otletnek tunhetett, egy nagyszaju, jo meglatasokkal rendelkezo, teljesen tapasztalatlan fiatalember kinevezese egy 2 millios varos kozlekedesenek fejlesztesere, nekem soha egy pillanatig sem.
kiwirágós kivirradtig 2013.11.07. 17:33:59
Kurvára véget kell már vetni annak, hogy egy nagypofájú törpe kisebbség (egy 2 milliós városban k. 20 ezer emberszabású majom, 1%) igényei szerint alakítgassuk a várost és annak közelekedését.
Vitézyt meg ki sem kellett volna nevezni (a főkomcsi Erdős Péter - a kurva anyádos - unokája), de ha már mégis, rég el kellett volna küldeni a büdös picsába.
Behajtó70 2013.11.07. 17:42:11
Az a sok tapló kerékpáros meg menjen kerékpározni vidékre!!! Ne a belvárosba, csak mert nekik joguk van! Micsoda arrogáns banda! Miközben októbertől áprilisig kb 2 kerépkáros látható a szabadban, azok is csak az iron-man-ra gyakorolnak...
Faszkalap blog, barom bloggerrel!
Szúnyog 2013.11.07. 17:44:27
Bambano 2013.11.07. 17:50:48
abban meg pláne nem látok semmi problémát, hogy azokat a buszsávokat, amikről az élet két perc alatt bizonyította be, hogy rosszul lettek kijelölve, megszüntessék.
Szúnyog 2013.11.07. 17:52:57
otapi 2013.11.07. 17:57:44
"A közlekedési ágazatok mindegyikének érdekeit arányosan kell figyelembe venni..."
Egy 4-5 éves kimutatás szerint (ráadásul a BUBI kapcsán készült) a közlekedők aránya BP-n kb. 50% a BKV, 25-30% a személyautó, 5-6% a bicikli és a többi gyalogos.
Tehát, ha szó szerint vesszük a szavait, akkor a BKV érdekeit bizony nagyobb súllyal kell figyelembe venni az autósokkal szemben... Trükkös ez a tarlós, látom a sok vér-pistike-autós bedőlt a dumájának :)
Bambano 2013.11.07. 17:58:33
A tömegközlekedésre, jelenlegi állapotában, még több embert ráterelni őrültség, bele fognak szakadni. Most nem beszéltem olyan remek ötletekről, (ki is találhatta ki vajon), hogy van egy buszon 4 ajtó, ebből 1-et lehet felszállásra használni. utána meg verekedd át magad a tömegen. még a harmadik szomszédja is idióta annak, aki ezt kitalálta. és az agyhalott bkv nem az utasok ellenőrzésére vesz fel plusz munkaerőt, hogy a potyázást a gyakoribb ellenőrzéssel csökkentse, hanem a buszvezetőt ellenőrzi jobban! szerintem nincs ember, aki erre azt mondja, hogy nyugati szintű hozzáállás.
Szúnyog 2013.11.07. 18:07:41
igazi hős 2013.11.07. 18:43:41
nemecsek ernő áruló 2013.11.07. 18:52:39
Bambano 2013.11.07. 18:56:26
A bkk léte meg önmagában egy paródia.
Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.07. 18:59:29
És hol vannak meg ennek az infrastruktrális feltételei, ostobácskatörp?
@Wagem:
Azért ekkora faszságot leírni is kell egy méretes agyhiány. Pedig Demszkyt én is rühelltem.
@Don Quixote de la Ferko:
Nem-nem, az a Vibuzy barom Dávidka ötlete volt.
@holmsz:
És jogosan, mert jelenleg lassú és szar, ráadásul elfoglal egy sávot a 3-ból.
@Gera:
Így van.
A menetidő a teljes útvonalon nem egész 2 perccel csökkent. Kb. 35 helyett 33-ra. Ami lófasz.
@riverman:
Azt azért vedd hozzá, hogy ha direkt, minden értelem nélkül basznak ki vele, akkor talán joggal baszik ki ő is másokkal, de legalábbis érthetően ideges.
@igazi hős:
Mutass már erre egy statisztikát.
Mert szerintem nem igaz. Autóval még mindig több ember jár a Nagykörúton, mint a 4-6-os villamossal.
@otapi:
Ez a statisztika biztosan hazudik, ha 5-6% biciklist mért, valójában 1% körüli.
És ezek alapján a többi számát is ennyire érdemes komolyan venni. Azaz semennyire.
@nemecsek ernő áruló:
És hogy menjenek át a városon, akiknek a város másik szélén van dolguk, baromka?
Mutass már valami körbeérő kerülőutat. Vagy akár elfogadható tömegközlekedést.
Ahol dugódíj van, ott ugyanis ezek léteznek.
spqr1 2013.11.07. 19:03:20
spqr1 2013.11.07. 19:10:12
Politikaiag,mert nagyjabol az V. kerulet jarna jol,de ott meg talan 50.000 ember van, viszont rajtuk kivul 1 milioan szavaznak a fopolgarmesterre.
Szakmailag azert csod,mert az OK,hogy Londonban a 8m-os varosban lezarjak,de Bp ahhoz kicsi. Aranytalan lenne a Hungarian vagy a nagykoruton belul fizetosse tenni. Kb. a Kossuth L. utca,Bajcsy,Szt. Kstvan krt., rakpart lenne korrekt.
Szúnyog 2013.11.07. 19:11:24
Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.07. 19:43:55
Sajnos, ez nem igaz. A Rákóczin pl. végig 5-10 másodperccel hamarabb zöld a buszoknak, pedig sehova nem kell átsorolniuk.
@igazi hős:
Már megint ökörségeket írsz, láthatóan csak a lényeget nem érted.
Ki a fasz hagyja egy olyan parkolóban az autót, ahol egész nap fizetni kell érte, és utána meg még fizet a tömegközlekedésért?
Ezért kellene P+R parkoló a város szélén rengeteg (metrók utolsó 1-2 állomásánál, fontosabb buszok végállomásainál, HÉV-állomásoknál), hogy otthagyják az autót, és utána tömegközlekedjenek.
Az sem lenne egészen ördögtől való - vannak országok, ahol ez valóban létezik -, hogy az érvényes forgalmi felmutatásával ingyen (a városnak ugyanis haszna van ebből: tisztább marad a levegője).
Bringásként közlekedni kéne megtanulnotok, nem együtt élni az autósokkal.
@otapi:
Persze, meg lehet oldani a hűtőszállítást. Gondolom, biciklivel.
Vagy szállíttató céggel. Fizeted? Ha nem, akkor mi a faszt turkálsz mások zsebében?
@Anteovin:
Igen, a Soroksári út tényleg borzalmas lámpaszempontból.
@Szelid sunmalac:
Stockholmban tudtommal van.
@Reggie:
De. Csak tél óta lapult a zugokban.
(Hülyéknek magyarázhatsz... Tavaly nyáron az Alföldnek az a része volt a legszmogosabb, ahol még út se nagyon van, nemhogy autóforgalom. Persze a sok paraszt biztos kevesellte a 40 fokot, és kicsit még befűtött, nedves fával.)
@Rwindx:
Meg a Dózsa György útnál.
@spqr1:
Na igen, a felújítások... Az Erzsébet hídon gyakran járok, dolgozik ott 3-4 ember egyszerre. Egy 300 méteres szakaszon. A járda műköveit fél év óta rakják, és még mindig nincs kész.
Egyszer Franciaországban, egy közepes vidéki városban láttam egy útfelújítást.
Lezárták az utat, kivonult vagy 1200 ember + gépek, minden méteren dolgozott valaki, napi 16 órában. 3 nap alatt készen lettek. És ebben már az új útburkolati jelek felfestése is benne volt.
Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.07. 20:09:57
Röviden: lófaszt, koma.
És még mindig sokkal többet fizetnek az autósok, mint a biciklisek. A kerekes cigányoknak csak a pofájuk nagy, hogy nekik mi jár (a nagy büdös lófasz a seggükbe, az jár), de amikor fizetni kéne, akkor mindig elkezdenek sírni meg mutogatni, meg kamu érvekkel előjönni.
@nemecsek ernő áruló:
Ez elképesztően nagy faszság lenne. 9 villamosjegy ára jelenleg 3150 Ft, ennyi még Londonban sincs a dugódíj.
@zsoci:
Így van.
@Don Quixote de la Ferko:
Gondolod, hogy Tarlósnak kellett volna nekiállni éjszakánként kátyúzni?
Egyébként valóban szarok az utak, de ez azért még bőven Demszky hagyománya. 3 év alatt 20 év elbaszást nem lehet helyrehozni. Most helyrehozta a legsürgősebbet, a 4-es metrót, és százmilliárdos összeget spórolt az államnak azzal, hogy nem nagyképűen elhajtotta az Alstomot, hanem leült velük tárgyalni, és elsimította az ügyet, meg sok mással a 4-es metró környékén.
Én sem nagyon szeretem Tarlóst (utáltam például az átnevezési agybaját), de azért kurva nagy érdemei vannak a Demszky által ebaszott dolgok helyrehozatalában.
Igaz, nagy elbaszásai is, az egyik legnagyobb, hogy a teljesen alkalmatlan Vibuzy Dávidot nevezte ki a BKK élére, ami miatt még mindig nincs időalapú buszjegy Budapesten, 3 év úgy látszik, kevés volt kiadni egy adminisztratív rendelkezést, hogy mondjuk jövő hónap 1-jétől minden buszjegy 1,5 óráig használható, korlátlan átszállással.
Helyette csinálták a teljesen értelmetlen és fölösleges Futár-rendszert 6 milliárdból, aminek a tizede elég lett volna időbélyegzős lyukasztók beszerzésére (azokra a régi buszokra, amelyeken még nem ilyen van).
"nem tud sávot váltani a balra kanyarodásához"
A teljes Rákóczi úton melyik busz kanyarodik balra és hol?
A beidézett cikkből meg pont nem az derül ki, amit itt habzó szájjal üvöltözöl.
A körút lámpáit bizony Vibuzy Dávidka szabatta át, ő a villamosbuzi a csapatban, és ő ugatta egyfolytában tévében-rádióban, hogy eddig az autósoknak volt jó, most majd a villamosnak lesz.
Szóval bizony, rosszul emlékszel. Úgyhogy talán te szorulsz arra a Cavintonra.
@Makkasz:
Jó meglátások? Melyik volt az Vibuzytól?
@otapi:
Akkor is értettem, és már akkor is azt gondoltam, hogy hülyeséget írtál.
Ez azóta sem változott.
@Bambano:
Ja, ha meg mégis áverekedted magad a 2. vagy 3. ajtóhoz, fél percig túszul ejtenek, amíg az elsőn mindenki fel nem szállt, addig nem engednek leszállni. Erre én is csak egy erős Vibuzy Dávid, a kurva anyád! imát tudok elmormolni.
Egyébként meg minden tömegközeledési eszköz túlzsúfolt a nap bármely szakában, a késő éjszakai (hajnal 2 után) járatokat kivéve.
nemecsek ernő áruló 2013.11.07. 20:19:26
Hannibal ante portas 2013.11.07. 20:20:23
nemecsek ernő áruló 2013.11.07. 20:22:34
Szúnyog 2013.11.07. 20:24:56
Makkasz 2013.11.07. 20:30:53
Akkoriban az egyetlen véleménnyel rendelkező civil szervezet vezetője volt (pl. jegyárakról is volt véleményük, hogy az emelés kevesebb bevétellel jár, közben a költségek maradnak).
Szereted megmondani a tutit, de pl. az alstrom ugy nem szolt masrol mint a Tarlos szamara szukseges korrupcios penz beszedeserol (fekek magyar engedelyeztetese).
Budapest katasztrofalis kozlekedesi szempontbol, Tarlos levele nevetseges, elhibazott, mutatja hogy a nagyur kegyeben levovel tele van a toke, es piszkalja.
Mikor vedtem Vitezyt amugy? Olvasni gyakorolj.
nemecsek ernő áruló 2013.11.07. 20:31:50
- ez egy kibaszottul elcseszett szcenárió
- a dugódíj elsődleges célja éppen a jobb tömegközlekedési lefedettség, és a járatok sűrítése a jegyárak emelése nélkül, ezáltal a tömeg csökkentése. Következő kérdés?
fehérfarkas 2013.11.07. 20:36:17
Csakhogy megadtam nyugat-európai nagyvárosokat is :)
azokkal azért foglalkoztam kevesebbet, mert azoktól nemcsak fényévnyire vagyunk, hanem pont ellenttes irányba, visszafelé fejlődünk.
Tarlósék és Vitézyék csupán a PR propahantához értene, de érdemileg vajmi keveset tettek a tömegközlekedésért.
(az új merci buszokat drágábban lízingelik mintha hitelre megvette volna a főváros vagy a BKK - persze Széles Gábor cégének a VT Transmannak ez jó, mert tőle lízingelik;
Vagyis igaz, hogy így drágább, de legalább az Echo TV és a Magyar Hírlap tulajdonosa jól jár vele,
végül is valamivel ki kellett fiizetni Szélest, hogy a kampányban a médiája a Fideszt támogatja és mellette folytat propahanta tevékenységet)
fehérfarkas 2013.11.07. 20:43:23
Tudomasul kell venni,hogy Budapest 2m lakosu,ehhez meg hozzajon az aglomeracio.
Elhiszem en,hogy Amszterdamban kurva jol lehet biciklivel kozlekedni,de az egy 700.000-es varos. "
Bocsi, de München metropolisz övezete ugyanakkora mint Budapesté. És München teli van biciklisekkel, és öltönyös-nyakkendősök is biciklivel meg tömegközlekedéssel közlekednek. Minden metrómegállónál van piciklikölcsönző. Meg a város széi metrómegállóknál még igazi P+R is.
Meg ott nem BKK kápók vannak, hanem normális beléptető kapuk, és a villamoson is bankkártyával tudsz jegyet venni, ha valamiért valamelyik állomáson nem vettél volna. ÉS hosszan lehetne sorolni a különbségeket.
fehérfarkas 2013.11.07. 20:46:28
Attól, hogy Vitézy x@r, attól még Tarlós is. Az meg külön pech, hogy a fővárosi közlekedési rendszer a kettejük párharcáról szól, az érdemi fejlesztések helyett.
Szúnyog 2013.11.07. 20:50:25
Szúnyog 2013.11.07. 20:52:15
te vagy az, aki még az életében nem írt le kedvenc pártjáétól eltérő véleményt. Ezért kb. minden sorod annyit is ér. Nullát!
fehérfarkas 2013.11.07. 20:58:11
te vagy az, aki még az életében nem írt le kedvenc pártjáétól eltérő véleményt. Ezért kb. minden sorod annyit is ér. Nullát!"
Ha csak ennyik az érveid. Ettől Isztambul meg München tömegközlekedése biztos rosszabb mint a Tarlós-Vitézy páros alatti pesti. Az ilyenek miatt nem fejlődik ez az ország mint te meg a hozzád hasonlók, mert ha a kedvenc politikusotokra valami negatívat írnak, akkor egyből személyeskedéssel válaszoltok, hogy védelmetekbe vegyéte. Közben meg a világ többi része meg fejlődik.
nemecsek ernő áruló 2013.11.07. 20:58:34
fehérfarkas 2013.11.07. 21:00:21
Gőzöd sincs az általam felsorolt városk tömegközlekedéséről, és melyikben milyen fejlesztések vannak, de azért egyből lehazugozol, csak mert nem dícsérem teli torokból a kedvenc pártod politikusát. Nem csoda, hogy ez az ország itt tart. Békamentben nem szoktál esetleg részt venni? Mert ott aztán dícsőiteted rendesen a kedvenc pártod vezetőit.
Bambano 2013.11.07. 21:06:35
a poszthoz még annyit: kicsit jobb lenne a helyzet, ha a csillagászati pénzekbe kerülő parkolási díjakból tényleg megépültek volna a mélygarázsok...
@Mr. Közbiztonság Szilárd: nem csak az a baj, hogy túlzsúfolt, mostanában rendszeresen a sínek mellett jár a kismetró, a régi metrókon és a buszokon is indokolatlanul gyakran van tűzijáték, stb. sajnos ma már nem csak rémálom, hogy két megálló között egy csőben ugrálsz le az égő szerelvényről és botladozol kifelé valamerre...
fehérfarkas 2013.11.07. 21:12:05
Ez tényleg nehéz és komplikált helyzet, hogy a Vezér rokonát, aki ő tett a BKK élére, vagy a fővárost vezető fideszest dícsérje-e az ember. Nehéz kérdés ez, és ideológiailag félek nem vagyok elég képzett a helyes megválaszolására :D
Szúnyog 2013.11.07. 21:24:22
fehérfarkas 2013.11.07. 21:30:15
Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.07. 21:48:02
A kiskörúton belül van az Árpád hidat kivéve a legnagyobb áteresztőképességű budapesti híd, meg mondjuk ott lehet átjutni az M1-esre meg az M7-esre, mg mondjuk az M6-osra is.
Buda felől M3, M5.
Neked fáj a gondolkodás, vagy csak a várost nem ismered?
Igen, a 3150 Ft magyar viszonylatban kurva drága lenne, a magyar kereset 7-szeresét kereső angoloknál is ennek a töredéke a dugódíj.
"Én a város egyik feléből a másikba járok dolgozni"
Melyik feléből melyik felébe, baromka? Mert kurvára nem mindegy.
"mondjuk én nem kisegítő iskolába jártam, az is igaz"
Ez mondjuk nem látszik rajtad.
A javasolt útvonalon meg vigyél már magaddal a buszon egy nyomtatót meg egy asztali számítógépet is, monitorral.
Neked ennyire fáj a gondolkodás?
@Makkasz:
Tarlós levele teljes mértékben rendben van.
Vibuzy meg egyrészt mégis emelte a jegyárakat (320, majd 350 Ft-ra, tehát ellenzékben ugat valamit, aztán amikor tehetne valamit, nem teszi; ugyanígy pofázott az időalapú jegyről is, hol a kurva anyjában van immár 3 éve, mióta ők vannak hatalmon?), a 4-es metrót meg kurva fontos miharabb befejezni és forgalomba állítani, tehát itt is baromságokat beszélt. Hát enynit a jó meglátásairól. A körút és a keresztező utak forgalmát pedig ő baszta szét, mert átállíttatta a lámpákat a Nagykörúton a buzi villamosa miatt, de a keresztező utakon már nem. És azóta sem.
Arról most nem beszélnék, hogy a Kiskörút felújítása után hetekig egyszerre adott zöldet a lámpa az Anker köznél a körúton jövőknek meg a keresztbe menő bicikliseknek, erre nem bírt odafigyelni a barma.
nemecsek ernő áruló 2013.11.07. 21:52:10
Makkasz 2013.11.07. 21:59:14
Ugy ahogy Tarlós is teljesen alkalmatlan az ő feladatára.
Levelével két baj van:
- Nyílt levél, beosztottainak ilyet nem írunk, csak ha teljesen elment az eszünk, mert ez önmagunk kritikája, beismerése saját balfaszságunknak,
- Teljesen különböző súlyú észrevételek, közlekedésstratégiaitól egy szakasz buszsáv megszüntetéséig. Tipikus ostoba paprikajancsi hozzáállás.
At egész BKK értelmetlen ahogy van, Tarlós pedig rossz vezető, koncepciótlan. Az hogy politizálni próbál közlekedéssel, és olcsó népszerűséget szerezni kiváló meglátásaival (mosni kezeit, hárítani a felelősséget), totál nevetségessé vált a szememben. Még akkor is, ha jók lennének a kérései. Ez nem így működik.
Biztos vagyok benne, még soha nem dolgoztál versenyszférában, 100 főnél nagyobb cégben legalább középvezetőként, mert Tarlós levél a hogy csinálj magadból totális majmot kézikönyvben a bemutató fejezet.
spqr1 2013.11.07. 22:23:45
Mert idiotak. En is jarok biciklivel,de csak 5 km-en belul,ha van annyi diom es nem kell ket kobmeter arut vinnem. Egezs gyerekkoromat biciklin tolotttem,d emost dolgoznom kell.
Szúnyog 2013.11.07. 22:27:05
spqr1 2013.11.07. 22:28:30
Okoska. Amikor a Hatar utnal laktam es a Nyugatinal dolgoztam szerinted autoval jartam? Azt hiszed az autosok passziobol,nagyzasi maniabol jarnak 400 forintos uzemanyagar mellett a jarganyukkal?
Bolondok vagytok,en mondom:-((
Szúnyog 2013.11.07. 22:28:43
spqr1 2013.11.07. 22:43:48
Elhiszem en,hogy csendre,bekessegre vagynak,de akkor nem Budapestre,egy fovarosba kell koltozni. El kell menni Bukre,ott jarhatsz biciklivel.
Van egy jo kis orosz mondas: f@sszal is a pin@ban, a lelkeddel is a mennyorszagban, egyszerre nem lehetsz:-(
Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.07. 23:02:54
Mondjuk mert egyik sem a Kiskörúton belül van, tehát nem tudom, miért kellene eleve kivételnek lennie bármelyiknek is.
"de mint mondtam én nem kisegítő iskolába jártam"
Mint mondtam, ez marhára nem látszik.
@Makkasz:
Ja jó. Így már egyetértünk, bár Tarlós - akit én sem kedvelek egyébként - még mindig alkalmasabb, mint Demszky volt, mert legalább valamit tett, ha nem is annyit, mint tehetett volna (és ezek egy részénél nem a pénz a probléma, mert nagyjából semmibe nem kerülne).
Viszont Tarlós levelének minden pontja támogatható.
@spqr1:
Á, nem fogja fel. Szerintem azért írja mindig, hogy nem kisegítő iskolába járt, mert még oda sem vették fel. Szóval ezzel nem dicsekszik, hanem panaszkodik.
Ezt az orosz mondást írd le oroszul, mert sajnos, csak az első felét tudnám jelen tudásommal lefordítani. :-)
spqr1 2013.11.07. 23:12:24
Igazabol roman mondas:-))
Si cu pula-n pizda, si cu sufletu-n rai, nu se poate:-)
otapi 2013.11.07. 23:47:45
Szúnyog 2013.11.07. 23:51:02
otapi 2013.11.07. 23:51:28
otapi 2013.11.07. 23:53:39
otapi 2013.11.08. 00:00:12
A BKK-t lehet szidni, meg biztos sok mindent csinálhatnának jobban, de előtte mi volt? 23 kerület 24 kiskirállyal - pardon, polgármesterrel, mindegyik csak a maga közlekedését nézte, a kerületek határain megállt a tudomány. A BKK-val legalább az esély megvan hogy város teljes területére (meg még kicsit tovább is) tervezzen. Analfabéták és értelmi fogyatékosok kedvéért a BKK alá többek között nem csak a BKV tartozik, hanem az összes főút is. Sírtak is a kerületek annó hogy mennyi jogkört elvesznek tőlük.
igazi hős 2013.11.08. 01:03:40
"Ezért kellene P+R parkoló a város szélén rengeteg (metrók utolsó 1-2 állomásánál, fontosabb buszok végállomásainál, HÉV-állomásoknál), hogy otthagyják az autót, és utána tömegközlekedjenek." Érdekes, akár Békásmegyert nézem, akár Kispestet, azt látom, hogy akik akarnak megtalálják a megfelelő BKV közeli parkolókat, sőt akár napi 320 Ft is hajlandók érte fizetni. De ha neked egyszerűbb panaszkodni, azzal nem tudok mit kezdeni.
igazi hős 2013.11.08. 01:06:59
nemecsek ernő áruló 2013.11.08. 06:36:58
Tényleg nem értelek. Nem kérdezted, hogy "hanyas vagy te disznó" :DDDD
nemecsek ernő áruló 2013.11.08. 11:08:20
Ha meg a kisembernek 3500 forint sok, hogy behajtson a Városház útra, akkor menjen busszal, vagy villamossal. Én például autóval még dugódíj nélkül sem járok arra, és az emberek jelentős többsége így van. Vagy te az autópályára is pampogsz, hogy faszomér kell fizetni a használatáért, míg lemész Debrecenbe? Kis ember azt hogy éli meg? Megmondom: busszal megy, vagy alacsonyabb rendű úton. Még mindig nem tudtál értelmes választ adni arra, mi a baj a dugódíjjal...
Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.08. 19:13:15
Értelmeset eddig te sem írtál, csak faszságokat.
És még egyszer megkérdezném: mi az anyádért turkálsz más zsebében?
@igazi hős:
És hány ilyen pakolóhely van, agyaska?
Pláne olyan, ahol egész napra ott hagyhatod az autót 320 Ft-ért?
És mennyire lenne szükség?
Még mindig nem megy a gondolkodás, úgy látom.
Tényeket meg nem írtál, mert amit írtál, az a biciklisek által folyamatosan hangoztatott HAZUGSÁG.
@nemecsek ernő áruló:
Ja, hogy hülyeségekat írtál, de zavar, hogy erre rávilágítottam?
Ha ez az ötletelésben szerepel, akkor szívlapáttal pofán kell baszni azt, akinek ez eszébe jutott.
"Ha meg a kisembernek 3500 forint sok, hogy behajtson a Városház útra, akkor menjen busszal, vagy villamossal."
Te tényleg egy agyatlan barom vagy.
Aki annyira fasz, hogy azt sem fogja fel, hogy 3500 Ft-nál jóval kevesebbért 10 napig használhatod az autópályát. Az összest, ami több mint 1000 km.
Akkor mi az anyádért kérnél 5 km-ért 3500 Ft-ot alkalmanként?
Pláne úgy, te ökör, hogy nyugaton, ahol sokszorosa a fizetés a magyarnak, ott is jóval alacsonyabb a dugódíj.
Istenem, és ekkora idióta seggeknek jár szavazati jog...
nemecsek ernő áruló 2013.11.08. 19:26:29
igazi hős 2013.11.08. 19:59:52
Nem tudom mennyi parkolóhely van, én mindig találok, ahogy más is, aki akar. Általában a metrótól 5 percnyi gyalogtávon belül parkolok. Ez egy egyszerű, nehezen cáfolható tény.
Aki nem akar, az inkább hisztizik, mint te. Ez is egy tény.
Jaj, lehet, hogy most lerombolom az autóközpontú világképedet, de a parkolás nem alapvető jog. Ha egy konténert tárolsz az utcán, az napi több ezer forint, az ugyanennyi helyet foglaló autóra miért ne kéne fizetni? Akár a költség oldalról nézem (a parkoló a legértékesebb felületből, az úttestből vesz el), akár a kereslet-kínálat oldalról (amire nagy szükség van, az drága), mindenképpen logikus a fizető parkolás a város belső részén. Azt, hogy a "belső rész" pontosan mit jelentsen, azon lehet vitatkozni, de a lényegen nem: fizess azért, amit használsz és értékes.
Ha nincs pénzed rá, akkor ne autózz, nem kötelező. Csóróknak a benzin is legyen ingyen?
otapi 2013.11.08. 21:46:21
De most jut eszembe, a tények téged nem érdekelnek, azok a kis világodban csupán "hazugságok", hittel pedig nem kívánok vitatkozni.
fehérfarkas 2013.11.09. 00:49:51