Utolsó kommentek:

nikeferi 2019.07.27. 10:25:38

@Iosephus30: Túl sok amcsi katasztrófafilmet nézel haver. Én is szoktam amúgy.... A mai technikával nem kellene ide gigászi méretű aszteroida, elég lenne 1 vagy 2 kilométeres átmérőjű pláne ha a nap felől érkezik. Jönne a szokásos elnöki beszéd, mint a filmekben. Isten áldja Amerikát és az emberiséget. De ne is legyen aszteroida. Legyen egy enyhe jégkorszak, úgy mínusz 200 fok átlag hőmérséklettel. Megnézem, hogy ahhoz meddig és hogyan alkalmazkodnál annak fényében, hogy az Antarktiszról a tél idejére minden tudóst eltakarítanak. És ott csak 6-7 hónap a tél mínusz 80 fokkal kb.....

Bejegyzés: A Földünk öt legnagyobb tömeges kihalása

gigabursch 2018.07.23. 07:11:38

Kíváncsi lennék a MALÉV bejrúti járatára.

Bejegyzés: 10 lezuhant repülőgép legénységének utolsó szavai

Voznyák Pista 2018.07.21. 12:27:34

Komolyra fordítva a szót, turista szezonban nem a legszerencsésebb ezt a témát feldobni.

Bejegyzés: 10 lezuhant repülőgép legénységének utolsó szavai

Voznyák Pista 2018.07.21. 12:26:12

Arra a gépre kell felszállni, amelyiken az anyósod utazik.
Az tuti nem zuhan le, legfeljebb a te utolsó mondatod hangzik el. "P.csába, végem !"

Bejegyzés: 10 lezuhant repülőgép legénységének utolsó szavai

Thomas Dantes 2018.07.21. 11:24:41

@gabiiii: Aha. Nem. De ha ilyen egyszerű miért nem vagy pilóta te is? Sok pénz. Csak meg kell nyomni egy gombot. Aztán szopathatod a csajokat. Álom meló. Na miért is nem vagy pilóta?

Bejegyzés: 10 lezuhant repülőgép legénységének utolsó szavai

Bafana 2018.07.21. 09:42:46

Voltak a világtörténelemben ilyen utolsó híres mondatok:
- abban a vezetékben nincs áram!
- Itt nincsenek cápák.
- Milyen gázszag van itt és milyen sötét!
- Hölgyeim és uraim, önök most a békés Krakatau vulkánt látják.
- Az anyósom hajtogatta össze az ejtőernyőmet, jó lesz az.
- Nem úgy van az Sztalin elvtárs!
- Jobbról jó!

Bejegyzés: 10 lezuhant repülőgép legénységének utolsó szavai

TomekKowal 2018.07.21. 09:29:59

Japan airlines Flight 123:
www.youtube.com/watch?v=Xfh9-ogUgSQ

Érdekesség, hogy az utolsó fél perc felkerült egy Rammstein lemezre is, mint hidden track.

Bejegyzés: 10 lezuhant repülőgép legénységének utolsó szavai

nniicckk 2018.07.21. 06:38:22

A rutin es a megszokas a legnagyobb gyilkos. Es minnel nagyobb a gyakorlata valakinek, annal nagyobb az eselye, hogy megszokasbol nem vesz eszre valami nyilvanvalot. Nem konnyu, allandoan annyira resen lenni, hogy az ezredszerre vegrehajtott rutin muvelet kozben is, ugy figyeljen, mintha akkor latta volna eloszor a repuloget.
A legikatasztrofak sorozatban volt, hogy a pilota rosszu allitotta be az iranyt 150 fokkal tert el, szinte ellenkezoleg indultak el , de nem tunt fol nekik, mert hat mi baj lehet az evek ota megszokott utvonalon.
Meg az utasoknak is feltunt a magasbol, hogy mas a taj. Szoltak is a sztyuardesznek, hogy valami nem stimmel, de hat annyira valoszerutlen volt, egy ekkora tevedes, hogy senki nem kopogott be a pilotaknak,"hogy elnezeset uraim, veletlenul nem tevedtunk ? "
Ha jol emlekszem, mire a pilotaknak is feltunt a nyilvanvalo, mar olyan keves uzemanyag maradt, hogy vegul lezuhantak. Fantasztikus az emberi pszihe.

Bejegyzés: 10 lezuhant repülőgép legénységének utolsó szavai

gabiiii 2018.07.21. 02:24:19

@az_igazi_trebitsch: Ez volt a hetvenes-nyolcvanas évek technikája. Ma már a pilóta semmit nem számolgat, max bepötyögi a billentyűzeten a rámpásoktól meg a foglaló rendszerből kapott adatokat. Mindent számítógépek számolgatnak és vezérelnek. (Komolyan gondolod, hogy hosszabb pályán lassabban fog gyorsulni, mert nem szereti, ha nyomja a hátát az ülés? És ha már kiszámította a súlypontot, akkor pár dagadtabb utast átültet?) Azt figyeli, hogy nem gyullad-e ki valahol a piros lámpa! Amelyikben van még pilótabecsület, az saját kézzel végzi a fel és leszállást, amúgy a gép meg tudja maga is csinálni. Azok a robotpilóták harminc éve elmúltak, amik csak a szintet és az irányt tudták tartani. Sok baleset pont abból ered, hogy a pilóta kénytelen átvenni az irányítást, de nincs elég gyakorlata (lásd a 10-es esetet, amikor a másodpilóta bepánikolt és túlhúzta a gépet).
Javaslom frissítsd az ismereteidet, kicsit elavultak!

Bejegyzés: 10 lezuhant repülőgép legénységének utolsó szavai

Csak Norris 2018.07.21. 00:54:03

@az_igazi_trebitsch: Ez szép hogy ezt leírtad, de normál esetben van még Zürich és Hannover közt is majdnem 1 óra lazítás. És ez viszonylag rövid távnak számít, néha Turboprop. géppel megyünk.

Bejegyzés: 10 lezuhant repülőgép legénységének utolsó szavai

az_igazi_trebitsch 2018.07.20. 21:57:30

@gabiiii: Hát persze, hogy sokkal egyszerűbb. Azzal kezdi, hogy még álló helyzetben végigmegy kábé félszáz teendőn az indulás konfigurálásához. Az utasok számából és a csomagok súlyából kiszámítja a gép súlypontját, a felemelkedéshez szükséges tolóerőt és sebességet a pálya hosszának ismeretében. Ha csak egy tizedest elnéz, jöhet a tűzoltó és a hullaszállító. Amikor minden rendben, indulás, figyelni a hajtómű teljesítményét és fordulatszámát, és a gép sebességet. Ha eközben bármi rendellenesség történik, a másodperc tört része alatt dönteni kell, hogy megszakítsák-e a felszállást, vagy nem. Amikor elérték a V1-et, azaz az elemelkedési sebességet, már nincs visszaút, a gépet fel kell emelni. A repülési magasság eléréséig mindenre figyelni kell - futómű be, fékszárny vissza,stb. - mert a legkisebb hiba esetén a gép visszazuhan. Ott fent már meg lehet nyomni a gombot, amivel a robotpilóta átveszi az irányítást - egészen a leszállásig, vagy addig, amíg valami rendkívüli nem történik, mert akkor vissza kell venni az irányítást, meg kell állapítani és el kell hárítani a hibát - ha lehet. Ami pedig a leszállást illeti - a megközelítést, az irányba állást, a süllyedési szög és sebesség kiszámítását, a földet érés szögének és sebességének kiszámítását - nem mindenhol van ám leszállást segítő rendszer, és ahol van, az is többféle rendszerű, és azt mind ismerni kell, akár csak a repülőtér elrendezését - már nem is részletezem, mert úgyse értenéd. Szóval, így néz ki az a "csak egy gombnoymás", kispofa.

Bejegyzés: 10 lezuhant repülőgép legénységének utolsó szavai

mennyémá 2018.07.20. 21:51:47

@gabiiii: azért erre sok pénz ne tegyél fel. tecsöveden találsz egy tonna videót, amiben láthatod, hogy mi történik fel és leszálláskor a pilótafülkében. Ennyit a nem csinálnak semmitről. Amúgy pesten van A320, B737 szimulátor. Kíváncsi lennék, feltudnál-e szállni bármelyikkel

Bejegyzés: 10 lezuhant repülőgép legénységének utolsó szavai

Kard 2018.07.20. 21:44:15

@czerka: Nekem volt ismerősöm aki hasonló körülmények között halt meg 95 vagy 96-ban. Be voltak enyhén nyomva, négyen ültek az autóban és a két csaj épp cumizta a két srácot amikor a Bocskai - Nagyszőllős íves kanyarjában kisodródtak majd oldalba kaptak egy oszlopot. A két srác közül a sofőr azonnal a másik meg pár napra rá a kórházban halt meg.

Bejegyzés: 10 lezuhant repülőgép legénységének utolsó szavai

Jimmy Reiszmüller 2018.07.20. 20:33:52

Belehallgattunk a kiskirályfi airlines gépének feketedobozába.
Figyelem a nyugalom megzavarására alkalmas átirat kovetkezik.
A kiskirályfi utolsó szavai:
Sárkány te íttal, lehelj rám!

Bejegyzés: 10 lezuhant repülőgép legénységének utolsó szavai

Legfelelősebben gondolkodó felelőtlen ember · http://elmenypark.net 2018.07.20. 19:40:41

"A valójában narancssárga feketedobozok visszahallgatása minden bizonnyal a világ egyik legdepressziósabb munkája lehet."

Nem az. Van egy sorozat a Discoveryn, a Légikatasztrófák. Ott egyszer sem estek depresszióba, viszont feszülten figyelték a beszélgetést és a repülési adatokat.

Bejegyzés: 10 lezuhant repülőgép legénységének utolsó szavai

Legfelelősebben gondolkodó felelőtlen ember · http://elmenypark.net 2018.07.20. 19:38:59

A fekete humor oldja a feszültséget. Emberek utolsó mondásai. "Engem nem lehet csak úgy megölni!"

Bejegyzés: 10 lezuhant repülőgép legénységének utolsó szavai

Alick 2018.07.20. 19:07:05

@gabiiii: Ez addig igaz, amíg minden rendben működik és nincs extrém időjárás.

Bejegyzés: 10 lezuhant repülőgép legénységének utolsó szavai